"Как Гринч открадна Коледа" на д-р Сюс през 2000 г.

Свързани новини

25.12.2023 08:01

Как този изненадващ Коледен филм се превърна в моден фаворит

Видян 26156 пъти | Коментари 0
Гласували 1 рейтинг: 1.0000
много слаба слаба добра много добра страхотна

   За мнозина Коледа е време, което обикновено се свързва с "грозни" пуловери с елени или вратовръзки със снежни човеци. И това е особено валидно за големия екран: От крещящата, бродирана с имел жилетка на Нора Кранк в "Коледа с Кранкс" до полото с Рудолф на Марк Дарси в "Дневникът на Бриджит Джоунс", има съгласие, че между всички хартиени корони, шапки на Дядо Коледа и преливащи се цветове, лошата мода процъфтява през празничния сезон.

Но не е задължително да е така и една конкретна празнична класика е доказателство за това: Номинираната за "Оскар" работа на дизайнерката на костюми Рита Риак по адаптацията на "Как Гринч открадна Коледа" на д-р Сюс през 2000 г. напомни на зрителите, че не е задължително да се обличаш скучно и че Коледа може - и трябва - да бъде шик.


Ултрабляскавата визия за юлското облекло беше далеч от това, което се предлагаше на други места; максималистичен подход към скромната история на Сеус, която проследява арката на изкуплението на неудържимия зелен антигерой (Джим Кери), който открадна Коледа.


В модния филм тогавашната детска звезда Тейлър Момсен се превъплъти в ролята на малката Синди Лу Коу, с впечатляващ гардероб, изпълнен с рокли с буфан ръкави, палта и пижами.


Друга запомняща се визия е карираната рокля с корсет, съчетана със сюрреалистичен фасхатор от чаша чай, носена от Моли Шанън (в ролята на Бети Лу Кой). "Това промени света на модата", казва Раяк за кутюрната визия с чаша и шапчица. Тя си спомня как малко след излизането на филма посещава бутик на Версаче в Лас Вегас и вижда манекенки, облечени в собствените си шапки от чаши. "Това ми направи доста голям комплимент."

Най-забележителни обаче са театралните костюми на Марта Мей Уовиър - похотливата любов на Гринч, изиграна от Кристин Барански - които наскоро намериха нова аудитория в интернет.

Днес модните ентусиасти на "Гринч" от поколението Z са създали уроци в YouTube, в които подробно се описва как да се направят костюмите на Марта Мей в домашни условия, а редица продавачи в Etsy рекламират изработени по поръчка реплики. Снимки на Барански на снимачната площадка в праховосиня и бяла роба с щраусови пера в холивудски стил се появяват в сайтовете на социалните мрежи като по часовник всеки декември. "Модната икона на Ковачите", пише един фен в X. "Никой не го е правил като нея".
Костюмите на Раяк бяха едновременно причудливи и модни.


Подновеният интерес е изненада дори за Ряк. "Вчера разбрах, че Марта Мей е емблематична", казва тя по телефона от дома си в Лос Анджелис. "Това е лудост."

Докато в оригиналната детска книжка от 1957 г. и в анимационния телевизионен спектакъл от 1966 г. модата на "Кои" е семпла - нощници, гамаши, сака и папийонки в обтекаема палитра и сеусовски разцветки - в адаптацията на живо Риак е насърчена да бъде фантастична.

"Бях израснал с д-р Сюс, неговият стил беше толкова енергичен и жизнерадостен - и анимационен", казва Ряк. "Проблемът беше да разбера как да пресъздам рисунките му в 3D."


Костюмите на Риак бяха едновременно причудливи и модерни.


Нейното решение беше текстурата: кичури, вълна, помпони, букле, велур, плетиво на една кука, шенил, чизми и шартрьоз. "Направихме много пуловери, всички от мохер и всички пухкави", казва тя. "Опитахме се да вземем действителни форми от книгата и да ги превърнем в пуловери с интарзия." Основният слой на всеки от костюмите на Риак беше подплатен костюм, който извайваше почти всеки Кой в Койвил в ясно изразена крушовидна форма.


С изключение на Марта Мей, чиито силуети се основават на стила от 50-те години на миналия век. "Защото филмът е за семейството", казва тя. "И това е времето, когато съм израснала, така че имах привързаност към определени визуални неща".


Къдравият халат, украсен с щраусови пера, е любим на феновете в социалните мрежи.


Едно от тях беше споменът за коронацията на кралица Елизабет II (покойният британски монарх дори присъства на лондонската премиера на филма, макар вероятно да не е знаел за модното вдъхновение, което е предоставил). "Когато бях малко момиченце, толкова се вълнувах от роклите и принцеса Маргарет", казва Ряк." Обожавах тесния корсет, плавната пола, онези топове, наподобяващи корсет. Мислех, че са толкова женствени и красиви."


Грандиозните поли и силуетите с пясъчен часовник вдъхновиха една конкретна визия: Роклята на Марта Мей за коледната церемония. Украсеният с кадифено малиновочервен корсаж имаше сладко сърцевидно деколте, завършващо с обточен ръб от същия горскозелен тюл, който съставяше обемната пола. "Бях луда по тюла", казва Ряк.

Друго вдъхновение за характерния стил на Марта Мей е актрисата и комик от 50-те години на миналия век Люсил Бол. "Мислех си малко за Люсил", каза Ряк. "В дрехите на Марта има и малко дух на музикална комедия.


Къдрици, плитки и конска опашка, която буквално издига прическата "up-do" до нови висоти: тази прическа на героинята на Тейлър Момсен - Синди Лу - имаше всичко.


Мигнете и може да пропуснете препратката към Ball. В една от сцените, когато Марта Мей разказва най-ранните си спомени с Гринч, тя седи на дивана си в костюм на "домакиня" - комбинация от панталон и рокля, популяризирана от Бол в ситкома "Обичам Луси" през 1951 г. ("Тя не получи много екранно време", оплаква се Риак. "Но е доста зашеметяваща.") В сериала Бол беше известна с това, че носеше дълъг халат върху панталони с цигари, докато организираше вечери. Панталоните на "домакинята" дори се превръщат в сюжетна линия по време на един епизод, когато Бол се опитва да подари чифт на домакинята си Етел. "Видях ги миналия месец в Harper's Bazaar", казва Бол. Тя отговаря със закачка: "Е, със сигурност са странни".

Версията на Марта Мей е изработена от син херцогски сатен, с портретна яка, за да подчертае наниза от перли. Около талията на Барански имаше гигантска панделка от тафта. "Това е преувеличен детайл, което е това, което имам предвид под комедия. Малки преувеличения и силни силуети."



Този рискован костюм на госпожа Клаус е личен фаворит на Ряк.


Нямаше нищо, каза Ряк, което Барански да не е готов да носи. "Не мисля, че всяка актриса би могла да се справи с тези елементи. Но Кристин беше толкова игрива. Тя знае как да работи с костюма."

Включително пикантния костюм на госпожа Клаус - мини рокля с червена и бяла кожа, носена в ролята на Марта Мей, която внушително изстрелва коледни лампички от оръдие. Ако Раяк можеше да притежава някоя част от филма, това щеше да е тази. "Харесва ми костюмът на Дядо Коледа", казва тя. "Забавен е и е много секси." (Барански) е много агресивна, като се развява наоколо и изстрелва тези украшения.

Сега, когато светът отново се връща към Куивил и костюмите на Риак в обратното броене до празниците, би ли променила нещо? "Искам да променя всичко", казва тя. "Е, не искам да променям Марта. Но просто бих искала да се върна и да направя някои от тях отново".


Източник: CNN



 


 




 



Добави в:
Svejo.net svejo.net
Facebook facebook.com

19min.bg си запазва правото да изтрива коментари, които не спазват добрия тон.

Толерира се използването на кирилица.

Няма коментари към тази новина !

RSS

Най-нови

реклама

към тв програма тв програма

бТВ Синема 28 април 21:00ч.

Специален отдел Q: Ловци на фазани

Режисьор: Микел Норгард
В ролите: Николай Лий Коос, Фарес Фарес, Пилу Асбек, Давид Денсик, Даника Чу

виц на деня

Бате Гошо:

 

- Какво е секс прaвилото за есента?

- Пaртньорът с хремa е винаги отдолу!!!

 

към хороскоп хороскоп

близнаци