Имат ли нужда според Вас от ревизия концесионните договори - например за водата, който не се изпълнява според описаното в него от десетилетия по отношение на загубите - чудовищни по размер, докато в същото време цените растат, както и за сметта, където пък са общоизвестни шмекериите и с площ, и с цени – 2 пъти над пловдивските за същата дейност?

Свързани новини

26.10.2023 15:42

Васил Терзиев: Всеки лев от бюджета на София ще се използва за подобряване на живота на хората

Видян 1866 пъти | Коментари 1
Гласували 1 рейтинг: 5.0000
много слаба слаба добра много добра страхотна

Възможно ли е наистина да започнете с ревизия на управлението на ГЕРБ в общината, както обявихте, след като ще са Ви необходими гласовете на тази партия за "сглобка" в СОС за мнозинство, без чиито решения кметът не разполага с други средства, освен за бонбони и букети?

Още от първия ден  ще преразгледаме всички действащи договори. Ще направим и одит на ключови договори, на общинските дружества, за да се види дали няма неотчетени приходи. По наши изчисления София губи по 500 млн. лв. на година от лоши договори, от поръчки към “приятелски фирми”.
По-лесно ще е с мнозинство в СОС. Ако не, ще разчитам на подкрепата на всички 61 общински съветници. Все пак кметът трябва да защитава интересите на всички софиянци - и на тези, които ще гласуват за мен, и на тези, които не ме харесват.

Имат ли нужда според Вас от ревизия концесионните договори - например за водата, който не се изпълнява според описаното в него от десетилетия по отношение на загубите - чудовищни по размер, докато в същото време цените растат, както и за сметта, където пък са общоизвестни шмекериите и с площ, и с цени – 2 пъти над пловдивските за същата дейност?

София има само една концесия - на Софийска вода. Видях, че един от другите кандидати като първа точка щял да спре тази концесия. Чудно ми е какво ще направи със семействата на тези 1000 души, които работят за компанията, и ще останат без работа. Или с какво ще плати неустойката по договора.


Или откъде ще вземе машини, за да обслужва мрежата. По тази концесия разумното решение е да опитаме да предоговорим условията, така че много повече средства да отиват за изграждането на инфраструктура. Няма софиянец, който да е доволен от чистотата в столицата, освен може би шефовете на фирмите. Договорите обаче са подписани дългосрочно и първият шанс за промяна ще е през 2025 година.


Ще имаме достатъчно време дотогава да ги подобрим в полза на общината и, разбира се, на гражданите.


В Пловдив общината  плаща 119 лв. на тон за събиране и извозване на битови отпадъци, а в София до 234 лв. на тон, като разстоянията от града до инсталациите за преработка на битови отпадъци е същото, дори в Пловдив е малко повече. Само от това перо може да се спестят 20 млн. лв. Нямаме намерение да вдигаме такса смет. Но ще се наложи да влезе в сила принципът “замърсителят плаща”. Подписали сме директивата на ЕС за това преди 8 г. И само отлагаме, защото това е моделът на управление на ГЕРБ.

Казвате, че ще преобразите София в град без автомобили, но в същото време градският транспорт изпитва недостиг на 150 шофьори (във всеки автобус има табелка "търсим шофьори"), а без той да бъде добър, няма как да се получи идеята Ви, както и "отварянето" на Витоша, останала недостижима с метро поради съпротивата на съветниците от коалицията, която стои зад Вас?


За развиването на градския транспорт имаме план, който разглежда транспортните системи на града като една свързана мрежа. Ще спрем да работим на парче. Друг приоритет в тази насока е изграждането на буферни паркинги.  В програмата от 2019 г. на предишния кмет на София са обещани 18 буферни паркинга, голяма част от които дори не са започнати. Ние ще се захванем с довършването на двата паркинга под метростанциите “Сливница” и “Централна гара”, които са на 90% изградени. За да решим проблема с паркирането, ще изградим и 20 монтажни паркинга в кварталите.


За кадровия проблем в транспорта решението е: подобрени условия на труд – различен модел на сменния режим, цялостен ремонт на депа и гаражи. В добавка - места за почивка и ремонт и изграждане на санитарни възли. И по-високи възнаграждения за работниците Съчетано с още бус ленти и мерки, които ще попречат на автомобили да се качват по релсите.


“Отварянето” на Витоша не може да се реши само с една метростанция, която да спира до единствения работещ към момента лифт. Дали метрото ще стига до Витоша не е въпрос на желание, а на точни анализи. Колко ще струва, има ли реална нужда според потенциалния поток от пътници в този район. Нашите общински съветници са сметнали, че достъпът до Симеоново ще е по-евтин с автобус или друг вид транспорт.

Велосипедните придвижвания са едва 2% от всички и очевидно това не е решение на проблема. Ще се разширява ли Зелената зона - това е притеснение на мнозина в т.нар. "широк център"?

Не е решение на проблема, защото съществуващата мрежа от велоалеи е така направена, че не е свързана. Когато ги направим функционални и не свършват в нищото, когато свържем кварталите с центъра, съм убеден, че този процент ще се увеличи. Ние сме помислили и как да ги направим по-безопасни и достатъчно добре отделени. Що се отнася до “Зелената зона” - във всеки квартал, където има зона паркирането е по-урегулирано. Ще намалим броя на служебните абонаменти. Това може да освободи около 1000 места. Което е важно, защото в момента за нея има продадени повече винетни стикери за годишни абонаменти, отколкото места има.

Не засягате в програмата си конкретика по темата за културно - историческото наследство, което не се съхранява добре в голямата си част, а от друга страна и Вие  като другите кандидати залагате на туризма, при това дори на някои несъществуващи сектори от него като "гурме" в град, който дори не е обособил кулинарни, както и каквито и да било други брандове, или пък на орнитоложкия?

Има много пречки, които не позволяват масово подобряване на градската среда чрез възстановяването на сгради с историческа и архитектурна стойност. Ще предприемем и ревизия на броя, състоянието и характеристиките на недвижимите културни ценности и други стойностни сгради. Що се отнася до туризма - София има огромен потенциал, който не се развива. И не се правят и никакви опити за това. Ще направим всичко, че да бъде възстановена комуникацията между софиянци и общината и гласът на хората да се чува.

Юри Пулчев


 Купуването и продаването на гласове е престъпление


 



Добави в:
Svejo.net svejo.net
Facebook facebook.com

19min.bg си запазва правото да изтрива коментари, които не спазват добрия тон.

Толерира се използването на кирилица.

  • 001 Anonimen 28.10.2023 20:02

    Лява ръка в десен джоб. Понякога и в задния...

RSS

Най-нови

реклама

към тв програма тв програма

бТВ Синема 05 май 21:00ч.

Специален отдел Q: Писмо в бутилка

Режисьор: Ханс Петер Моланд
В ролите: Фарес Фарес Assad Николай Ли Карл Мьорк Джохан Луис Шмид Роуз Кнудсен Пол Свер Хаген Джоханъс

виц на деня



COVID-19 е като рогата:

- Едни го имат.
- Други ще го имат.
- А трети никога няма да знаят, че са го имали ...

към хороскоп хороскоп

стрелец

Обстановката до голяма степен ще е непредсказуема

Обстановката до голяма степен ще е непредсказуема.