Свързани новини

20.02.2021 07:02

Как ни манипулират хипермаркетите: Какво да правим с времето в карантина

Видян 5766 пъти | Коментари 3
Гласували 1 рейтинг: 5.0000
много слаба слаба добра много добра страхотна

Събота е предпочитано време за големия седмичен пазар за мнозина. За да осъществявате покупките възможно най-добре и независимо, прочетете как хипермаркетите, пък и повечето големи магазини, се подреждат нарочно, за да ни карат да купуваме повече, включително неща, от които нямаме нужда, и какви други специални ефекти използват с тази цел. Така четивото ще се превърне и в лайфхак, като знаете какво те правят, ще прецените вие какво да не правите, за да не се връзвате на маркетинговите хватки.
България е истински феномен, защото на повечето пазари - дори по-малки от нашия като например в братска Литва или дори комшийска Македония, национални вериги доминират на пазара. Това е характерно даже за държави като Узбекистан. Но не и у нас. Защо? Много е просто: поради маркетингова и психологическа неграмотност!
На какво се дължеше сензационният успех на Билла на старта на нейния пробив у нас преди 20 години? На използването на две елементарни, но винаги работещи маркетингови хватки: подредбата и ароматите.
Класическата подредба на магазина, особено хранителния, изисква движението да бъде от дясно наляво. А да започва от неща, които хем са най-насъщни - без тях не може, хем имат аромати, които карат хората да огладняват, а с това да желаят да пазаруват повече и повече, включително ненужни, или недотам нужни неща. Така беше съвсем откровено формулиран и първият слоган на веригата: Излязох за пакетче масло, като на билбордовете беше изобразена жена, бутаща пълна количка с продукти.
Всъщност, първите неща, подредени вдясно в магазина са плодовете, зеленчуците и хлябът с другите печива, защото уханието им буквално води за носа клиентите. И ги кара да гледат с широко отворени очи срещаните на път за насъщния "стопери" - "острови", опнати в средата на пътеката на движение, с промоциите на изпълващи хладилните шкафове сирена, колбаси, десерти.
Други вериги като свързаните в едно семейство Лидл и Кауфланд - номер 2 и


 



Добави в:
Svejo.net svejo.net
Facebook facebook.com

19min.bg си запазва правото да изтрива коментари, които не спазват добрия тон.

Толерира се използването на кирилица.

  • 003 Anonimen 20.02.2021 13:18

    Съдя по себе си и наборите - купуваме само промоционални стоки, които са необходими и нищо излишно. Ще ни познаете по листчетата за пазаруване.

  • 002 така 20.02.2021 11:03

    още по- ясно за още по -умствено изостанали. КУПУВАЙТЕ БЪЛГАРСКА СТОКА ОТ БЪЛГАРСКИ ПРОИЗВОДИТЕЛ И БЪЛГАРСКИ ТЪРГОВЕЦ. ЗА ДА ИМА РАБОТНИ МЕСТА ЗА ВАС А НЕ ЗА ГЕРМАНЕЦА И АНГЛИЧАНИНА. Сега вдяна ли говедо

  • 001 така 20.02.2021 11:02

    Статията показва че българине е шматка. Купувайки от хипермаркети увеличава безработицата и парите похарчени в хипермаркета излизат в други държави. Не остават в родината. Явно това е доста трудно да се разбере от населението по тия земи и за едни 20-50 стотинки отстъпка увеличава безработицата на собствения си народ. Дори като му го напишеш на българина пак трудно го вдява. Иначе като макетата се хвалиМЕ колко сме умни

RSS

Най-нови

реклама

към тв програма тв програма

бТВ Синема 05 май 21:00ч.

Специален отдел Q: Писмо в бутилка

Режисьор: Ханс Петер Моланд
В ролите: Фарес Фарес Assad Николай Ли Карл Мьорк Джохан Луис Шмид Роуз Кнудсен Пол Свер Хаген Джоханъс

виц на деня

- Каква е разликата между мъжа и микровълновата печка?

  Никаква, след 30 секунди всичко е готово.

                 

към хороскоп хороскоп

водолей