Събота е предпочитано време за големия седмичен пазар за мнозина. За да осъществявате покупките възможно най-добре и независимо, прочетете как хипермаркетите, пък и повечето големи магазини, се подреждат нарочно, за да ни карат да купуваме повече, включително неща, от които нямаме нужда, и какви други специални ефекти използват с тази цел. Така четивото ще се превърне и в лайфхак, като знаете какво те правят, ще прецените вие какво да не правите, за да не се връзвате на маркетинговите хватки.
България е истински феномен, защото на повечето пазари - дори по-малки от нашия като например в братска Литва или дори комшийска Македония, национални вериги доминират на пазара. Това е характерно даже за държави като Узбекистан. Но не и у нас. Защо? Много е просто: поради маркетингова и психологическа неграмотност!
На какво се дължеше сензационният успех на Билла на старта на нейния пробив у нас преди 20 години? На използването на две елементарни, но винаги работещи маркетингови хватки: подредбата и ароматите.
Класическата подредба на магазина, особено хранителния, изисква движението да бъде от дясно наляво. А да започва от неща, които хем са най-насъщни - без тях не може, хем имат аромати, които карат хората да огладняват, а с това да желаят да пазаруват повече и повече, включително ненужни, или недотам нужни неща. Така беше съвсем откровено формулиран и първият слоган на веригата: Излязох за пакетче масло, като на билбордовете беше изобразена жена, бутаща пълна количка с продукти.
Всъщност, първите неща, подредени вдясно в магазина са плодовете, зеленчуците и хлябът с другите печива, защото уханието им буквално води за носа клиентите. И ги кара да гледат с широко отворени очи срещаните на път за насъщния "стопери" - "острови", опнати в средата на пътеката на движение, с промоциите на изпълващи хладилните шкафове сирена, колбаси, десерти.
Други вериги като свързаните в едно семейство Лидл и Кауфланд - номер 2 и
19min.bg си запазва правото да изтрива коментари, които не спазват добрия тон.
Толерира се използването на кирилица.
Съдя по себе си и наборите - купуваме само промоционални стоки, които са необходими и нищо излишно. Ще ни познаете по листчетата за пазаруване.
още по- ясно за още по -умствено изостанали. КУПУВАЙТЕ БЪЛГАРСКА СТОКА ОТ БЪЛГАРСКИ ПРОИЗВОДИТЕЛ И БЪЛГАРСКИ ТЪРГОВЕЦ. ЗА ДА ИМА РАБОТНИ МЕСТА ЗА ВАС А НЕ ЗА ГЕРМАНЕЦА И АНГЛИЧАНИНА. Сега вдяна ли говедо
Статията показва че българине е шматка. Купувайки от хипермаркети увеличава безработицата и парите похарчени в хипермаркета излизат в други държави. Не остават в родината. Явно това е доста трудно да се разбере от населението по тия земи и за едни 20-50 стотинки отстъпка увеличава безработицата на собствения си народ. Дори като му го напишеш на българина пак трудно го вдява. Иначе като макетата се хвалиМЕ колко сме умни
Зачервяването на лицето от ярост може да ...
бТВ Синема 05 май 21:00ч.
Режисьор: Ханс Петер Моланд
В ролите: Фарес Фарес Assad Николай Ли Карл Мьорк Джохан Луис Шмид Роуз Кнудсен Пол Свер Хаген Джоханъс
- Каква е разликата между мъжа и микровълновата печка?
– Никаква, след 30 секунди всичко е готово.