Марсоходът на НАСА Персеверанс открива разнообразни органични вещества на Червената планета

14.07.2023 17:34

Живот на Марс? Марсоходът на НАСА Персеверанс открива разнообразни органични вещества

На повърхността на Марс отново са открити органични молекули, които могат да дадат на учените нови сведения за това дали на Червената планета някога е съществувал живот, съобщава dailymail.co.uk.

Подобни молекули, които съдържат предимно въглерод, водород, кислород, азот и сяра, са откривани и преди в марсиански метеорити и в кратера Гейл на планетата.

Сега марсоходът на НАСА "Персеверанс" е открил органични съединения в кратера Джезеро на Червената планета - древен езерен басейн с "висок потенциал" за обитаемост в миналото.

Откритията сочат, че в миналото може да е съществувала по-сложна система, отколкото се е смятало досега.

Научаването на повече за тази органична материя може да помогне на експертите да разберат дали някога е имало живот на Марс.

Но откритието не сочи веднага за съществуването на живот.

Тези молекули са свързани с живота и биологичните процеси, но могат да бъдат създадени и от небиологични процеси.

Екипът, ръководен от изследователи от Калифорнийския технологичен институт, съобщава за откритието си в списание Nature.

Те заявиха, че за произхода на органичните вещества може да има редица обяснения, включително взаимодействия между вода и скали или отлагания от междупланетен прах или метеорити.

Биотичният произход - от живи организми - не е отхвърлен.

Те пишат: "Наличието и разпределението на запазена органична материя на повърхността на Марс може да предостави ключова информация за марсианския въглероден цикъл и потенциала на планетата да приеме живот през цялата си история.

На снимката: На повърхността на Марс отново са открити органични молекули, които могат да дадат на учените нови сведения за това дали на Червената планета някога е съществувал живот.