Свързани новини

18.11.2019 14:36

БНБ със съвети как да действате при проблеми с банки

Видян 1388 пъти | Коментари 0
Гласували 0 рейтинг: 0.0000
много слаба слаба добра много добра страхотна



Българската народна банка (БНБ) публикува кратък потребителски наръчник, който има за цел да даде обобщена и ясна информация в помощ на настоящи и бъдещи потребители на финансови продукти, които се предлагат от банките в България. Някои продукти се предлагат и от други доставчици – платежни институции или дружества за електронни пари, лицензирани от БНБ или от финансови институции, регистрирани при БНБ, предаде economic.bg/bg.

Изборът на всеки финансов продукт, предлаган на пазара, трябва да се предшества от внимателно запознаване с всички приложими за него клаузи и условия, както записаните в договора, така и общите условия, намиращи приложение за този продукт, съветват от централната банка.

Ако потребител на финансови продукти и услуги прецени, че са засегнати неговите интереси, той може да се обърне както към финансовата институция, с която има договор, но и държавните институции, които са оторизирани да разрешават спорове.

В случаите, когато са засегнати интересите на клиентите и се установят например неправилно начислена лихва по депозит или кредит, неясно начислени такси, неоторизирани трансакции с карти, за проблема първо трябва да се уведоми първо с обслужващата банка или доставчика на платежната услуга. Когато казусът засяга финансова институция, която е отпуснала потребителски кредит, първо трябва да се обърнете към нея. Това е най-лесният и бърз начин за постигане на взаимно съгласие между страните, смятат експертите на БНБ.

Банките са много чувствителни към доверието на клиентите си, поради което се стремят да разгледат и своевременно да разрешат възникналите спорове и случаи на неудовлетвореност. Ето защо, ако засегнатата страна установи трансакции, които смята за неправомерни, има съмнение, че не се начислява уговорената лихва по депозит, неоснователно се иска по-висока лихва по кредит или се срещат затруднения при обслужване на кредит, най-добре е клиентът да се обърне за съдействие първо към обслужващата го банка или финансова институция.

В писмото до банката/финансовата институция трябва да се предостави подробна информация за възникналия проблем, както и подробни идентификационни данни – име, ЕГН, номер на банкова сметка, номер на договора за кредит/депозит и др. Ако е необходимо, към писмото може да се приложат копия на документи. Клиентът трябва да се увери, че писмото му е заведено с входящ номер, и да се информира в какъв срок ще получи отговор.


Снимка: БГНЕС


 



Добави в:
Svejo.net svejo.net
Facebook facebook.com

19min.bg си запазва правото да изтрива коментари, които не спазват добрия тон.

Толерира се използването на кирилица.

Няма коментари към тази новина !

RSS

Най-нови

реклама

към тв програма тв програма

бТВ Синема 05 май 21:00ч.

Специален отдел Q: Писмо в бутилка

Режисьор: Ханс Петер Моланд
В ролите: Фарес Фарес Assad Николай Ли Карл Мьорк Джохан Луис Шмид Роуз Кнудсен Пол Свер Хаген Джоханъс

виц на деня


Горещ юлски следобед.

Държавен служител пуши бавно цигара пред учреждението.
Към него се приближава друг държавен служител и иска огънче.

Държавният служител му подава запалката и пита: „И ти ли не можеш да спиш?“

към хороскоп хороскоп

телец

Доста неща имате за вършене

Доста неща имате за вършене. Преценявайте правилно кое