Безпрецедентното представяне на тези два филма и тласъкът, който даде на цялостния филмов пазар, утвърдиха киното като културен център и епицентър на социално взаимодействие

Свързани новини

27.07.2023 15:03

Барбенхаймер надхвърля 235 милиона долара в дебюта си на вътрешния пазар, очаква се вторият най-голям боксофис уикенд в историята

Видян 4264 пъти | Коментари 0
Гласували 0 рейтинг: 0.0000
много слаба слаба добра много добра страхотна

Барбенхаймер избухна през уикенда, генерирайки повече от 235,5 милиона долара от продажби на билети и съживявайки американския бокс офис.

Барби събра около 155 милиона долара през първите три дни в кината, което е най-високото представяне за 2023 г. Нейният аналог Опенхаймер направи 82,4 милиона долара през уикенда, според данни, публикувани в понеделник.

„Не мисля, че някой би могъл разумно да предвиди този вид сливане между Опенхаймер и Барби, каза Шон Робинс, главен анализатор в BoxOffice.com. „Ако отивате на кино в момента, общественото изживяване напомня на големите филми на Марвел и Междузвездни войни, но без тези франчайзи да участват дистанционно.“

Повече от 18,5 милиона билета бяха купени за комбинацията от Барби на Warner Bros. и Universal. 5,8 милиона за Опенхаймер.




„Това беше наистина исторически уикенд и продължава положителния касов импулс от 2023 г.“, каза Майкъл О’Лиъри, президент и главен изпълнителен директор на Националната асоциация на собствениците на кината. „По-важното е, че това още веднъж доказва, че Америка обича да ходи на кино, за да гледа страхотни филми.“

И двата филма имат оценка от над 90% „Свежи“ на Rotten Tomatoes и вдъхновиха киноманите да се обличат от главата до петите в розови костюми и шапки по време на прожекциите им.

„Хората осъзнаха, че се случва нещо специално и искаха да бъдат част от него“, каза О’Лиъри. „Нашите партньори в творческата общност и в студиата дадоха на публиката две уникално различни, интелигентни и оригинални истории, предназначени за големия екран, а любителите на киното отговориха, като събраха приятели и семейство и се отправиха към местните кина в цялата страна.“

С допълнителните продажби на билети от най-новия филм „Мисията невъзможна“ на Paramount, „Spider-Man: Across the Spider-Verse“ на Sony и „Звукът на свободата“ на Angel Studios, боксофисът през уикенда се очаква да достигне 302 милиона долара, най-високият от всеки уикенд през 2023 г., според данни на Comscore.

„Безпрецедентното представяне на тези два филма и тласъкът, който даде на цялостния филмов пазар, утвърдиха киното като културен център и епицентър на социално взаимодействие“, каза Пол Дергарабедиан, старши медиен анализатор в Comscore.

Понастоящем уикендът на Барбенхаймер се очаква да бъде четвъртият най-голям уикенд за всички времена.

„Междузвездни войни: Силата се пробужда“ излезе в кината през декември 2015 г. и помогна за увеличаването на общите приходи през уикенда до 313 милиона долара. Вторият по големина е 314 милиона долара от началния уикенд на „Отмъстителите: Война без край“ през април 2018 г.

Някои боксофис анализатори прогнозират, че официалните числа за уикенда в понеделник може да са доста по-високи от прогнозите за неделя и да изместят уикенда на Барбенхаймер нагоре в класациите. Въпреки това, те няма да се доближат до най-касовия уикенд досега, който се случи през април 2019 г., когато „Отмъстителите: Краят“ излезе по кината, като натрупа 357 милиона долара сам по себе си и доведе до общ сбор от 402 милиона долара за уикенда.

Успехът на Барбенхаймер идва във време, когато вътрешно-американският бокс офис е изправен пред някои препятствия. Множество блокбъстъри, насочени към възрастни, се представиха по-слабо, което накара мнозина в индустрията да се запитат дали вкусовете на потребителите са се отдалечили от Холивуд.

„Светкавицата“ на Warner Bros. се провали, „Elemental“ на Pixar не успя да привлече семейна публика и дори завръщането на Харисън Форд като Индиана Джоунс не беше достатъчно, за да препълни кината.

Въпреки това, комбинацията от бомби и руси бомби изглежда е вдъхновила много киномани да напуснат диваните си и да идат на кино.

„Това е исторически резултат, който демонстрира ентусиазма на публиката за разнообразие от свежо съдържание“, каза Робинс. „Тези филми изящно се докоснаха до културния дух на времето. Те отново разпалиха летния боксофис пламък и доказаха, че студиата могат да бъдат малко по-агресивни със стратегии за контрапрограмиране в бъдеще.“


Източник: CNBC



Добави в:
Svejo.net svejo.net
Facebook facebook.com

19min.bg си запазва правото да изтрива коментари, които не спазват добрия тон.

Толерира се използването на кирилица.

Няма коментари към тази новина !

RSS

Най-нови

реклама

към тв програма тв програма

бТВ Синема 05 май 21:00ч.

Специален отдел Q: Писмо в бутилка

Режисьор: Ханс Петер Моланд
В ролите: Фарес Фарес Assad Николай Ли Карл Мьорк Джохан Луис Шмид Роуз Кнудсен Пол Свер Хаген Джоханъс

виц на деня


Горещ юлски следобед.

Държавен служител пуши бавно цигара пред учреждението.
Към него се приближава друг държавен служител и иска огънче.

Държавният служител му подава запалката и пита: „И ти ли не можеш да спиш?“

към хороскоп хороскоп

везни