Придобиването на Apple Leisure Group от Hyatt през 2021 г. включва луксозния хотел Secrets Impress... [+] Hyatt

Свързани новини

08.07.2023 07:07

Защо Ritz, Marriott, W и още хайвериги пускат ол инклузив ризорти и хотели

Видян 15764 пъти | Коментари 0
Гласували 1 рейтинг: 5.0000
много слаба слаба добра много добра страхотна


Както при джинсите и телефоните, модните тенденции при пътуванията често се връщат, но никога по същия начин, каквито са били преди. В момента ризортите "ол инклузив" се радват на огромен ръст на популярността - но без посредствените някога шведски маси, долнопробните пиня-колади и евтините забавления, които още са на дневен ред у нас.

Тази нова вълна от ол инклузиви е насочена към лукса, предлагайки множество примамки - от гурме а - ла - карт ресторанти до персонално обслужване от иконом и висококачествени преживявания. Забележително е, че много от тези имоти се откриват от луксозни хотелиерски марки, които за първи път навлизат в сферата на ол инклузива.

Това се дължи на промяната в мисленето на потребителите след пандемията, изключително високото търсене на пътувания, съчетано с голяма умора от вземането на решения.


"Хората наистина не търсят изненади, когато става въпрос за това какво е включено", казва Брайън Кинг, президент на Мариот Интернешънъл за Карибите и Латинска Америка. "Те искат просто да отидат, да открият, да се насладят, да платят веднъж и да приключат." Въпреки че ол инклузивът не е нов сегмент, той продължава: "Мисля, че тенденциите се промениха доста драматично."

В предишните десетилетия много от ол инклузив курортите бяха капани за мухи, предназначени да задържат туристите в хотела. През 2023 г., казва Кинг, гостите "искат да излязат отвъд портата" и търсят квази-консиерж услуги, основани върху подбрани преживявания. Тези почиващи искат страхотни възможности, но и да не се чувстват прекалено програмирани.

Кинг нарича формулата "E на квадрат", както е в Entertainment x Education.


В Westin в Коста Рика например гостите могат да играят голф на игрище, проектирано от Робърт Трент Джоунс II, да откриват дивата природа в националните паркове по време на обиколка с АТВ или с капандура. Организират се също курсове по испански език, кулинарни демонстрации, дегустации на коктейли и уроци по тай-чи и йога. "Създаваме тези събития, които трябва да бъдат едновременно забавни и образователни", казва Кинг. "Когато получиш "Е" на квадрат, ти си спечелил потребителя."



Миналата година Marriott, най-голямата компания за хотелиерство в света, реализира приходи от 21 млрд. долара, което е с 50% повече от 2021 г.



По време на разговори за приходите и в интервюта главният изпълнителен директор на Marriott Антъни Капуано често посочва сегмента "ол инклузив" като ключова област на растеж за компанията, като много от луксозните марки на Marriott навлизат в сферата на "ол инклузива".


"Работим по първата си сделка за ол инклузив на Ritz-Carlton. Много сме развълнувани от това", казва Кинг, като отбелязва колко успешна е програмата Яхта Ritz-Carlton, с една суперлуксозна, пуснате на вода през 2021 г., и втора, която ще бъде пусната през 2024 г. А досега круизите - по същество плаваща форма на ол инклузив, също бяха смятани за удоволствие за средната и долната средна класа.

"Също така поставяме нашата селективна верига W в пространството на ол инклузива и това ще бъде площадка само за възрастни", казва Кинг за първия в историята хотел W с ол инклузив. Той трябва да отвори врати през 2025 г. в Доминиканската република с 349 стаи и апартаменти, единадесет ресторанта и бара, три басейна и спа център.


"Имаме и нашия Westin, който открихме миналата година в Бразилия и който е изключително успешен като семеен ол инклузив."


Би било лесно да се отдаде дължимото на успеха на Marriott с ол инклузив услугите като блестящ завой във времената след пандемията. Но всъщност планирането започна много преди пристигането на Ковид, когато ръководителите на компанията признаха, че бизнесът й в областта на свободното време се развива по-бързо от другите сегменти.


Като част от сливането на Marriott със Starwood Hotels през 2016 г., тя наследи единствения ол инклузив ризорт на Westin - Westin Golf Resort & Spa, Playa Conchal в Коста Рика.


Впоследствие той се превърна в лаборатория за обучение на Marriott, за да придобие своите умения в областта на ол инклузива. При въвеждането на нови имоти топверигата е в завидната позиция да използва програмата си за лоялност Marriott Bonvoy, която се гордее със зашеметяващите 177 милиона членове.


Консултантите по пътувания казват, че е невъзможно да се пренебрегне голямата промяна в индустрията. "За 3 години Marriott стигна до 30 ол инклузив ризорта и хотела, а имаше 1, като в процес на изграждане са още повече", казва Кори Хагопян, старши вицепрезидент продажби и партньорства във Virtuoso. Това е най-голямата мрежа за луксозни пътувания в света.


Той допълва, че френският гигант Accor - друг собственик на много брандове хотелски вериги - от Софител до Новотел, представен и у нас, планира да увеличи четири пъти броя на ол инклузив обектите под марката Rixos в своя портфейл.

Почти не минава месец, в който някой гигант в областта на лукса да не си партнира с марка ол инклузив. В края на миналата година InterContinental Hotels, също представена и у нас, обяви дългосрочно споразумение с испанската Iberostar Hotels & Resorts, с което около 70 ол инклузив хотела се присъединиха към IHG.


Хилтън, също представен у нас вече не само в София, вече разполага с дузина ол инклузив обекти, включително Hilton Tulum Riviera Maya със 735 стаи, най-големият ризорт на компанията на Карибите.

И още - Hyatt, ребрандирал 7 обекта у нас от София през Правец до Слънчев бряг и Свети Влас, беше придобит от Apple Leisure Group през 2021 г. за 2,7 млрд. долара. Това го превърна в най-големия в света оператор на луксозни ол инклузивни хотели, които сега са разпределени в девет марки с повече от 120 ризорта в 40 крайбрежни дестинации и 11 държави.

До края на 2023 г. колекцията Инклузив на Hyatt ще включва повече от 45 ризорта само в Мексико. Предстоящите откривания включват интимни скривалища само за възрастни като Secrets Tulum Resort & Beach Club, както и семейния Dreams Estrella Del Mar Mazatlan - курорт с аквапарк, мързелива река, множество басейни и 350 апартамента, всеки от които има изглед към океана.


"Разширяването на обхвата на ол инклузив е в основата на ангажимента на Hyatt да предоставя нови луксозни преживявания при пътуванията", казва Ерика Дойн, старши вицепрезидент маркетинг за all-inclusive на компанията.


"Планираме да открием пет курорта от колекцията Inclusive в Мексико и Карибите тази година, както и пет допълнителни обекта в България."


В плановете е и дългоочакваният дебют на луксозния бранд Dreams в Португалия с Dreams Madeira Resort Spa & Marina, който ще бъде открит в началото на 2024 г.


Докато Мексико, по-общо Карибският басейн и целият район на Латинска Америка са "житницата на ол инклузива", казва Кинг от Marriott, Европа не остава по-назад. "И в крайна сметка виждам, че ол инклузивът се разширява глобално и в Азия. Така че това е глобална тенденция, в това няма съмнение."

Дойн вижда ол инклузива като потенциален основен двигател на растежа за Hyatt в Европа.


"С 46 европейски ол инклузив курорта в портфолиото на Inclusive Collection, в момента предлагаме курорти в Испания и Гърция, а България и Португалия се очаква да ги последват скоро", казва тя.

Хагопян смята, че глобалните икономически условия също допринасят за възхода на ол инклузива, като отбелязва, че рецесията от 2008 г. също ускори привличането на заможните туристи към сегмента на ол инклузива.


"Все повече потребители от висок клас пожелаха да се запознаят с ол инклузив курортите", казва той. "Днес има нов набор от потребителски приоритети, свързани с връзката, уелнес и автентичност. Ризортите "ол инклузив" трябва да отговорят на тези нови приоритети, излизайки извън рамките на първоначалния модел, който беше ориентиран повече към лекотата и бюджета."


За да се убедите в това, не трябва да търсите нищо друго освен Club Med, пионер на концепцията "ол инклузив" през 50-те години на миналия век. Веригата, когато в края на 70-те години направи първото вилно селище и първия ол инклузив и у нас - Русалка, току-що обяви "изцяло нова, освежена и модернизирана идентичност на марката", наречена L'Esprit Libre (Свободният дух). Обещава първокласно преживяване за гостите.


Разрастването на Club Med включва стартирането на портфолиото Exclusive Collection от петзвездни курорти, вили, хижи и дори яхта, които "издигат лукса на следващото ниво - с изкусно приготвени гурме блюда и по-големи по площ къщи и апартаменти с много спални с хай дизайн".

Ребрандирането идва в идеалния момент, казва Кевин Армстронг, старши директор Маркетинг и комуникации във френската верига за Северна Америка и Карибите: "Club Med предефинира пазара на ол инклузив курортите, предлагащи висококласна, първокласна почивка и щастие, тъй като в момента пътуващите са жадни за щастие."

В края на краищата, за разлика от дънките с разкроени краища, щастието никога няма да излезе от мода.


 Източник: Форбс


 



Добави в:
Svejo.net svejo.net
Facebook facebook.com

19min.bg си запазва правото да изтрива коментари, които не спазват добрия тон.

Толерира се използването на кирилица.

Няма коментари към тази новина !

RSS

Най-нови

реклама

към тв програма тв програма

бТВ Синема 28 април 21:00ч.

Специален отдел Q: Ловци на фазани

Режисьор: Микел Норгард
В ролите: Николай Лий Коос, Фарес Фарес, Пилу Асбек, Давид Денсик, Даника Чу

виц на деня

Тя го вижда да си стяга куфарите и пита:

- Какво значи това?

Той:

- В Южните морета има един остров, където мъжът като прави секс с жена, му дават 25 евро.

Тя:

- Ха, тогава и аз ще дойда, да те видя как ще изкараш с 25 евро на месец!

към хороскоп хороскоп

телец