Въпреки че решението на Синклер да се откаже от пиенето е много лично, тя е само един от многото пътешественици, които искат от големите туристически компании да изготвят маршрути, съобразени с трезвеността

Свързани новини

10.09.2023 07:09

Пътешественици искат трезво пътуване и съобразени маршрути от компаниите

Видян 2570 пъти | Коментари 0
Гласували 1 рейтинг: 5.0000
много слаба слаба добра много добра страхотна

Пътуването на Алисън Синклер до островите Търкс и Кайкос е трябвало да бъде едно от най-хубавите събития в живота ѝ. Но докато е на острова с най-добрата си приятелка, тя пропуска плажа и плуването в полза на бара, като всеки ден се напива толкова много, че отчуждава приятелката си и те спират да си говорят.

Сега, 11 години по-късно, Синклер едва си спомня как е изглеждал остров Търкс и Кайкос. Когато тръгва по пътя на възстановяването на живота си - и на помирението с приятелката си - тя дава обещание на себе си: този път ще пътува по света с пълноценно използване на способностите си.

Въпреки че решението на Синклер да се откаже от пиенето е много лично, тя е само един от многото пътешественици, които искат от големите туристически компании да изготвят маршрути, съобразени с трезвеността.

И молбите им бяха чути. Много големи туристически марки - от хотелите Hyatt до Norwegian Cruise Line - не само предлагат преживявания без алкохол, но и ги рекламират.

Въпреки че винаги е имало пътници, които избягват алкохола по различни причини, като например религиозни обреди или здравословни причини, нарастващото движение "трезво любопитство" се разпространи и в туризма, често като част от по-голяма тенденция за уелнес.


 По данни на Световната здравна организация всяка година три милиона смъртни случая се дължат на алкохола. Сред хората на възраст 20-39 години този брой е най-висок - 13,5 % от смъртните случаи в световен мащаб са причинени по някакъв начин от алкохол.


 Прилагане на практика

We Love Lucid, базирана в Обединеното кралство компания за трезво пътуване, показва потенциален модел за ново поколение туристи, които искат да бъдат трезви по време на път, но не принадлежат към конкретна програма за възстановяване.

Всъщност, казва основателката Лорън Бърнисън, "от самото начало реших да не използвам думи на уебсайта си и в маркетинга си, като "пристрастяване" и "възстановяване", защото има много хора, които са по средата на този континуум".

Много от участниците в пътуванията We Love Lucid не се определят като алкохолици или не казват, че се възстановяват, и са избрали да не пият по различни причини.

Подобно на Синклер, Бърнисън открива, че когато е спряла да пие, изведнъж е имала много повече разполагаем доход - и цял свят, в който да го харчи. По време на посещение на испанския град Ронда, който се намира на около 65 мили източно от Малага, на нея ѝ хрумва идеята: щом тя смята, че пътуването в трезво състояние е толкова забавно и поучително, дали няма да се хареса и на други хора?


 Сега We Love Lucid организира групови пътувания до по-слабо посещавани дестинации като Ронда - където Бърнисън се премести през 2019 г. Дните са изпълнени с разглеждане на забележителности, каране на каяк и уроци по приготвяне на тапас.

"Цялото нещо зад заминаването на пътуване без алкохол с куп други хора, които не пият ... става въпрос за връзката. Става дума за връзка с други хора, които са имали подобен житейски опит като теб", казва Бърнисън. "(Пътешествениците) се сближиха наистина бързо и наистина дълбоко, защото има тази споделена уязвимост."


 "Трезво любопитство" е термин, въведен от британската писателка Руби Уорингтън в едноименната ѝ книга от 2018 г. Книгата на Уорингтън е широко известна с това, че дава гласност на нов вид трезвомислещи хора, които не принадлежат към конкретна вяра или кредо и могат просто да пият по-малко, а не да се откажат напълно.

Но Бърнисън иска да прокара граница между трезво любопитство и трезвеност. Общуването в обществото без алкохол може да бъде предизвикателство за хората, които са нови във възстановяването, и няма възможности да се изкушават, като виждат как други хора се наливат с алкохол.

Дори мегабрандовете за алкохол се включват в акцията. Някои от най-големите бирени компании в света, като Asahi и ImBev, вече предлагат на пазара свои собствени напитки с ниско или нулево съдържание на алкохол.


Джен Батчелор, главен изпълнителен директор на марката безалкохолни напитки Kin Euphorics, заяви пред CNN през 2019 г., че "трезвото любопитство е нещо реално". Дълго време, казва тя, е смятала, че единствените две възможности вечер са да излезеш да пиеш или да си останеш вкъщи и да не правиш нищо.

Сега трезвите барове в САЩ се грижат за нова аудитория, като все още предлагат вкусни, цветни напитки и възможности за общуване.

А туристическите компании се намесиха, за да подкрепят същите тези потребители, когато искат да напуснат безопасните предели на своите общности.


 


 


 



Добави в:
Svejo.net svejo.net
Facebook facebook.com

19min.bg си запазва правото да изтрива коментари, които не спазват добрия тон.

Толерира се използването на кирилица.

Няма коментари към тази новина !

RSS

Най-нови

реклама

към тв програма тв програма

бТВ Синема 28 април 21:00ч.

Специален отдел Q: Ловци на фазани

Режисьор: Микел Норгард
В ролите: Николай Лий Коос, Фарес Фарес, Пилу Асбек, Давид Денсик, Даника Чу

виц на деня

Кирил Петков спасил Бойко Борисов. За благодарност Бойко извадил спестовна книжка и му я дал.


 

- Но аз не мога да тегля от нея!


 

- Нищо, ще внасяш!

към хороскоп хороскоп

водолей

Може да откриете, че прекарвате повече време сами

Дали заради разпукващата се пролет или просто е дошъл