Асоциацията на българските радио- и телевизионни оператори (АБРО) се противопоставя на опитите за политическа намеса в частните медии. В условията на сложни политически процеси и нова предизборна обстановка, темата за разходването на публичните средства в медиите е във фокуса на общественото внимание и стана повод за законопроект и публични изказвания на народни представители от политическата партия "Има такъв народ" , отбелязват от асоциацията, предаде бТВ.


От АБРО обръщат внимание на факта, че бюджетите на големите национални медии, които осъществяват дейност на българския пазар, се формират от приходи от търговски съобщения, въз основа на договори с рекламодатели от различни сектори на индустрията. Постъпилите суми от оперативни програми от министерства и ведомства са незначителна част от общите приходи. За двете големи търговски медийни групи те са по-малко от 1% от приходите на телевизиите. Други национални търговски телевизии, членове на АБРО, не получават приходи от оперативни програми, министерства и ведомства, посочват още от организацията.


Електронните медии са регулирани от няколко действащи нормативни акта, които предвиждат публично оповестяване на информацията за финансирането на телевизиите и радиата и строга регулация за обозначаване на платеното съдържание.


За нас и за нашите рекламодатели е от съществено значение да достигаме до широка аудитория. За да можем пълноценно да участваме на рекламния пазар, ние се стремим към интереса и доверието на зрителите. Нашият най-ценен "продукт" е високото доверие на аудиторията, коментират от асоциацията.


Предвид факта, че целта на публично финансираните кампании е да достигнат до най-широка аудитория, ние сме логичната платформа за тяхното популяризиране, която осигурява реални резултати и широка гласност, допълват от организацията и напомнят, че по този начин се гарантира максимална ефективност при разходване на публичните средства.


На фона на обществената дискусия в момента, считаме, че медийно законодателство следва да се