Точно 2 475 255 лв. без ДДС – толкова дадоха партиите за медийно отразяване през изминалата вече кампания за парламентарния вот на 11 юли. Това показват данните на Института за развитие на публичната среда, който следи предизборните харчове от години, предаде бТВ. Сумата е безспорно голяма, но преди предния вот партиите дадоха почти два пъти повече – 4,1 млн. лв.


Какво получиха лидерите и техните кандидат-депутати срещу тези пари? Някои – повече, други – по-малко, трети – направо нищо.


В последната най-нерадостна група всъщност се оказват рекордьорите в медийните харчове преди предсрочния вот – коалицията на ВМРО, НФСБ и „Воля“, по-известна като „Българските патриоти“. Формацията е дала цели 476 817 лева и 69 стотинки, за да постигне… 0 места в 46-ия парламент при 3,14% вот.


Това е с близо 3% по-малко от общия резултат на ВМРО, НФСБ и „Воля“ от април, когато политическите сили пак бяха сред най-активните купувачи на медийно отразяване и пак никоя от тях не стигна до парламента.


Веднага след националистите в актуалната класация е „Демократична България“. Дясната коалиция е дала 453 912,55 лв., но нейните лидери биха могли да кажат, че инвестицията си е струвала – при втория вот ДБ спечели над 3% повече гласове, което даде на коалицията 7 депутатски места отгоре (до общо 34) и