12.12.2019 14:55

НАСА откри лесно достъпен лед на Марс

Учени от НАСА обявиха, че са открили лесно достъпен воден лед на Марс. Те дори са си направили "карта на съкровищата", която описа зоните с въпросния лед.

"Не е нужно да се копае дълбоко, за да се достигне до този лед. Може да се използва лопата", казва Силвейн Пике, ръководител на екипа, направил откритието.

Екипът има за задача да проучва Марс и да избира най-подходящите места за кацането на астронавтите от първата мисия с хора до Червената планета, предава Vesti.bg.

Според новото откритие, в северното полукъпбо на Марс има доста голяма зона с богато наличие на лед от вода. Анализите на учените показват, че този лед се намира на около 2,5 см. под повърхността, което го прави много лесен за достигане от астронавтите.

Наличието на воден лед е от голямо значение за бъдещите мисии. Той ще се използва както за генерирането на питейна вода, така и за създаването на ракетно гориво. А всичко това ще спести ценно място в космическия кораб, с който астронавтите ще пристигнат.

Заради ниското атмосферно налягане на Марс, водата не може да съществува в течен вид на повърхността на Червената планета. Тя веднага се превръща в газ, когато ледът се изложи на пряк достъп до атмосферата. Анализите обаче показват, че в региони близо до полюсите има залежи на лед, като с помощта на няколкото апарата, които са в орбита около Марс, те са проучени по-подробно.

Според данните по-голямото количество от леда се намира на по-малко от 30 см. под повърхността. Пике допълва, че вече учените все по-лесно откриват подобен лед на Марс и през следващите години допълнително ще усъвършенстват методите си. Освен това сега те ще наблюдават зоните детайлно, за да видят дали и как се променя количеството на този ресурс в тях. Всичко това ще е от решаващо значение за избирането на най-подходящите места за кацане.

• 001 Anonimen 13.12.2019 11:23

Обезобразимте Земята и успешно я правин пустиня, сега е ред на Марс. Защо не, важното е далавера да става.