G-class

Свързани новини

07.10.2023 08:00

Задава се по-гладък Mercedes-Benz G-Class

Видян 4677 пъти | Коментари 0
Гласували 0 рейтинг: 0.0000
много слаба слаба добра много добра страхотна

Емблематичният немски офроудър ще стане по-аеродинамичен през следващата година, но ще бъде до голяма степен непроменен отдолу

Представете си, ако най-ценната компания в света (Apple) все пак продаде компютъра Apple II Plus? Със своя плътен монохромен монитор с ниска разделителна способност, тромава клавиатура с размерите на пишеща машина и по-малко процесорна мощност от модерна съдомиялна машина, той беше огромен хит, когато беше пуснат на пазара през юни 1979 г.




Горе-долу по същото време, отвъд Атлантика – в Грац, Австрия – заводът Steyr-Puch пуска първия Mercedes-Benz Geländewagen („вездеходен автомобил“), здрав офроудър, който първоначално е замислен като военно превозно средство по предложение на шаха на Иран. За съжаление на шаха, той беше свален от Ислямската революция, преди заповедта му да бъде изпълнена.

Предложенията на Apple днес очевидно нямат нищо общо с техния примитивен предшественик от миналото, но времето очевидно е спряло за вечнозелената G-класа. Да, има известна еволюция през последните 44 години, но това е до голяма степен случай на „както си беше“ за компактното комби, което може да отидеш навсякъде.

И все пак G-класата – по-специално водещата в гамата, задвижвана от V8 Mercedes-AMG G 63 версия на второто поколение W463, пусната в края на 2018 г. – остава толкова популярна, че не беше достъпна за поръчка в Австралия през последните две години, тъй като търсенето надвишаваше предлагането.

Популярността на модел, който е служил на различни въоръжени сили – включително в Австралия – скоро ще породи бебе „g-Class“, докато пълен размер електрически EQG вариант ще бъде пуснат на пазара през следващата година и уроците от авиацията, извлечени от разработването му ще бъде приложено и към предстоящите бензинови и дизелови модели, чиито актуализирани версии ще бъдат пуснати приблизително по същото време като EV.

„Когато наистина навлезете в детайлите на автомобила, сме променили нещата“, казва д-р Емерих Шилер, ръководител на бизнес отдела на G-Class. „Повечето клиенти няма да го видят, дори и да стоят пред колата, но промяната в някои случаи има наистина драматично подобрение на аеродинамиката.“

Кутия Benz е един от малкото продукти в продажба днес, който наистина е пренесъл напред ДНК-то на своя оригинален предшественик. Можете, разбира се, да кажете същото за часовник Rolex Oyster или запалка Zippo, но това е рядкост в автомобилната сфера, където постоянната и бърза еволюция е името на играта.

Иронията е, че това, което е започнало живота си като работен кон, сега се купува предимно като скъпа играчка от осребрени хора, които го използват като символ на статут на булевард, а не за това, за което първоначално е предназначен – завладяване на камъни, оран през кални блата и изкачване на извисяващи се пясъчни дюни.







С първоначалните си разходи за разработка, амортизирани преди десетилетия, G-Class е печеливша дойна крава за Mercedes-Benz по особен обрат на съдбата, който компанията никога не би могла да си представи през 1979 г.

Сред клиентите на A-списъка на Mercedes-Benz за G-Wagen са хора като Силвестър Сталоун, рапърът Дрейк и куп топ футболисти като Кристиано Роналдо, Месут Йозил и Кевин де Бройне. Има много по-известни собственици на G-Class... твърде много, за да ги изброя тук.

За разлика от другите модели на Mercedes-Benz, G-Class се произвежда външно във фабриката на Magna-Steyr в Грац, Австрия, където автомобилът първоначално е замислен през 1970 г. под чадъра на Steyr-Daimler-Puch.

Steyr-Puch вече имаше богат опит в изграждането на здрави превозни средства за всякакъв терен като Haflinger, Pinzgauer и Unimog, така че разработването и проектирането на G-Wagen беше в рамките на неговите задачи.

В допълнение, близката планина Schöckl предостави перфектната тестова арена за G-класата и всички тестове и разработки са проведени в този пресечен планински терен от самото начало.

5,6-километровият маршрут нагоре по 1445-метровата планина съдържа наклони до 60 процента и странични наклони до 40 процента, откъдето идва и прякорът му „Зеленият ад на Щирия“.

До моделната година 2019 G-класата беше пъргава като петролен танкер, благодарение на елементарна (но здрава) твърда ос отпред и кормилно управление с рециркулираща топка, което изглеждаше слабо свързано между управлението и действителните промени в посоката .

Обновяването на едро за модела от второ поколение, пуснато в края на 2018 г., донесе чисто ново шаси със стълба, което беше с 40 процента по-твърдо. Пренесени са само капакът на резервното колело, дръжките на вратите и дюзите за миене на фаровете, но голямата новина е въвеждането на независимо предно окачване с двойни носачи и кормилна рейка и пиньон.





Преди това бях карал само старата G-класа и е ясно, че обновеният модел се намира в различна вселена динамично, докато се движи през слаломните конуси с изненадваща ловкост.

До края на деня всеки, който преди това не е изпитал офроуд мощта на G-класа, си тръгва с изцяло ново възприятие за автомобила.

Merc във формата на кутия може да се използва предимно като шоу пони от мнозинството от собствениците му в наши дни, но Geländewagen има много повече дълбочина и съдържание, отколкото просто да бъде колесница на позьор.





Дните на почтения SUV далеч не са приключили, тъй като Mercedes-Benz подготвя модела за бъдещето, като добавя напълно електрическия EQG към гамата през следващата година. Така че е безопасно да се очаква следващото поколение футболисти и рапъри да продължат да предпочитат G-класата като свое превозно средство по избор.




Източник: carsales



Добави в:
Svejo.net svejo.net
Facebook facebook.com

19min.bg си запазва правото да изтрива коментари, които не спазват добрия тон.

Толерира се използването на кирилица.

Няма коментари към тази новина !

RSS

Най-нови

реклама

към тв програма тв програма

бТВ Синема 05 май 21:00ч.

Специален отдел Q: Писмо в бутилка

Режисьор: Ханс Петер Моланд
В ролите: Фарес Фарес Assad Николай Ли Карл Мьорк Джохан Луис Шмид Роуз Кнудсен Пол Свер Хаген Джоханъс

виц на деня

Диня и жена не се избират. Това си е чист късмет!

към хороскоп хороскоп

телец