Свързани новини

02.10.2013 15:10

София с първи туристически бранд

Видян 1719 пъти | Коментари 0
Гласували 2 рейтинг: 3.0000
много слаба слаба добра много добра страхотна

Дюселдорф е световноизвестен със своята „шопинг миля”, Ню Йорк – с „музейна миля”, а след броени дни София ще лансира своята Историческа миля. Това ще бъде първият туристически бранд на милионния град. Проектът на Екопрограма беше отличен като най-добър от тазгодишнините в рамките на програма Европа на Столичната община. Брандът е част от борбата на София и Югозападния район за Европейска столица на културата 2019.


Всъщност, София отдавна е културна столица на Европа. Доказателството е нейната история. По гениално стечение на обстоятелствата тя може да се види в рамките на разстояние около 2 километра по права линия в самия център на милионния град – и понежестените му са римски, авторите на проекта решават да му дадат името Историческа миля.


Проектът е мултимедиен. Наред с географска карта с обектите, той поднася информацията и на сайт, а GPS може да води гостите от един исторически паметник до друг с навигация като смартфоните ще изписват и ще изговарят на български и на английски език кратка информация за конкретните обекти. 


София ще може да покаже своето развитие през хилядолетията в рамките на една миля – от античната древност с музеите на открито – Западната стена, построена от императорите Марк Аврелий и Комод (нашумели и с филма Гладиатор) и археологията на открито при ЦУМ, през храмовете на различните религии – един нов Йерусалим, през всички галерии и монументи по пътя до завършващия уникален исторически музей на открито – алеите на великите личности на България в Борисовата градина.


Единици са и градовете на Стария континент, които могат да се похвалят с подобен потенциал. В Историческата миля са побрани най-старата действаща черква в Европа – ротондата Свети Георги, третата най-голяма синагога, една от най-богатите колекции на Тракийско злато в Археологическия музей, феноменалните крипти на Св. София и храм-паметника Александър Невски и още много забележителности. Те още веднъж подчертават богатството на града – третата най-стара европейска столица след Атина и Рим. София обаче е  най-малко познатата столица на ЕС. Историческата миля е шанс и за възраждане на интереса на българите не само от милионния град, но и от цялата страна към тяхната обща културна идентичност. Това е още една от целите на културните столици. Да привличат не само „чуждите” да ни опознават, но и да откриваме и да преоткриваме самите себе си. Особено в момента това послание 



Етикети
, ,
Добави в:
Svejo.net svejo.net
Facebook facebook.com

19min.bg си запазва правото да изтрива коментари, които не спазват добрия тон.

Толерира се използването на кирилица.

Няма коментари към тази новина !

RSS

Най-нови

реклама

към тв програма тв програма

бТВ Синема 05 май 21:00ч.

Специален отдел Q: Писмо в бутилка

Режисьор: Ханс Петер Моланд
В ролите: Фарес Фарес Assad Николай Ли Карл Мьорк Джохан Луис Шмид Роуз Кнудсен Пол Свер Хаген Джоханъс

виц на деня


Горещ юлски следобед.

Държавен служител пуши бавно цигара пред учреждението.
Към него се приближава друг държавен служител и иска огънче.

Държавният служител му подава запалката и пита: „И ти ли не можеш да спиш?“

към хороскоп хороскоп

водолей

Днес е подходящ момент да изследвате своите мисли

Днес е подходящ момент да изследвате своите мисли,