Ако се установи, че действително е начислена такса „желание на клиента“ това само по себе си е нарушение, защото и самият търговец признава, че клиентът не е уведомен, че такова нещо ще му бъде начислено допълнително. Това каза в предаването „Денят Започва“ по БНТ председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов по повод поискана такса „желание на клиента“ в заведение в Кранево.
„В момента извършваме проверка на конкретния случай. Изискали сме от търговеца да ни представи извадка от фискалната памет, да се убедим, че действително е начислена тази такса“, посочи той и допълни, че за това нарушение по Закона за туризма санкцията е от 500 до 3000 лева.
„Житейската логика навежда на това, че за нормално желание даден продукт да бъде обработен по малко по-специален начин не се налага да се правят допълнителни разходи“, коментира Димитър Маргаритов.
Според него в рамките на нормалния комплимент на заведението би могло това да бъде направено без никакъв проблем. „Извършихме проверка в този обект на принципа „таен клиент“. Нашите колеги са поискали да бъдат обработен по по-специален начин някои от поръчаните от тях ястия, но такава такса не им е била начислена“, каза още председателят на КЗП.
19min.bg си запазва правото да изтрива коментари, които не спазват добрия тон.
Толерира се използването на кирилица.
Няма коментари към тази новина !
Илон Мъск заяви, че „до края на 2025 г. ...
бТВ Синема 28 април 21:00ч.
Режисьор: Микел Норгард
В ролите: Николай Лий Коос, Фарес Фарес, Пилу Асбек, Давид Денсик, Даника Чу