Свързани новини

06.10.2009 19:00

Как да не ни лъжат с рекламацииите?

Видян 2616 пъти | Коментари 0
Гласували 2 рейтинг: 2.5000
много слаба слаба добра много добра страхотна

Когато се случи така, че сме попаднали на дефектна стока или некачествено изпълнена услуга, имаме право на рекламация. Без значение дали става дума за текстилни и кожени изделия, черна и бяла техника, изработени не според договора врати, дограми, мебели, некачествено извършени битови или туристически услуги. Потребителят има право на рекламация дори и за стоки втора употреба. Важно е, обаче да знаем, че когато пазаруваме, трябва да изискваме касова бележка и да я пазим.
При възникването на проблем със закупена стока или получена услуга първото, което трябва да направим, е да предявим рекламация пред търговеца, от който е закупена. По закон той е този, който носи отговорност за всяко несъответствие с договора за продажба. Също според разпоредбите на закона той е длъжен да я впише в регистър за предявените рекламации, какъвто трябва да поддържа в обекта, заедно с посочено от вас искане как да бъде удовлетворена.
В рамките на един месец той трябва да се произнесе как ще реши рекламацията, в случай че я приеме за основателна. Рекламация за стока се предявява до две години след придобиването й и не повече от 2 месеца след установяване на дефекта, освен когато липсата на съответствие се дължи на естеството на стоката или на характера на несъответствието. Това означава, че стоката има законова гаранция до две години, като срокът зависи от нейния характер. Не бихме могли да очакваме, например, че дамски чорапогащник ще запази същия си вид в продължение целия на този период. Същото важи и за молив за писане или химикалка. В продължение на 6 месеца пък дефектите се приемат за производствени, така че също подлежат на рекламация каквито и да са те.
Рекламация за некачествено извършена услуга се предявява до 14 дни от откриване на несъответствие с договореното. Когато не е доволен от изпълнението на дадена услуга, потребителят има право да претендира за извършване на услугата в съответствие с договореното, да поиска отбив от цената или да настоява за възстановяване на заплатената сума.
В случай, че не се постигне споразумение между потребителя и търговеца, потребителят би могъл да подаде в КЗП заявление за насрочване на помирителна комисия.


Как да подадем жалба в КЗП:
На адреса в София: пл. Славейков 4А, ет.3 на Гишето на потребителя
На националния телефон на потребителя 0 700 111 22, на който в рамките на работния ден се приемат сигнали и се дават консултации от експерт на КЗП, а през останалото време от денонощието дежурен оператор записва сигнали на потребители.
По електронен път – на страницата на КЗП има формуляр, който се попълва и се изпраща


 



Добави в:
Svejo.net svejo.net
Facebook facebook.com

19min.bg си запазва правото да изтрива коментари, които не спазват добрия тон.

Толерира се използването на кирилица.

Няма коментари към тази новина !

RSS

Най-нови

реклама

към тв програма тв програма

бТВ Синема 05 май 21:00ч.

Специален отдел Q: Писмо в бутилка

Режисьор: Ханс Петер Моланд
В ролите: Фарес Фарес Assad Николай Ли Карл Мьорк Джохан Луис Шмид Роуз Кнудсен Пол Свер Хаген Джоханъс

виц на деня

Съвет към мъжете:
- Ако попаднете на остров, населен само с жени и поискат да ви убият - поискайте си едно предсмъртно желание. Да ви убие най-грозната. Така ще доживеете до дълбоки старини.

 

 

към хороскоп хороскоп

лъв