Не крия, че рядко използвам България еър, независимо, че според мнозина преките полети са за предпочитане пред прекачванията. Което никак не е задължително да бъде вярно и то по ред причини, но това не е темата на статията.
Или пък е, доколкото се оказва, че за 3-те години, откакто не се бях качвал на борда на самолет на българската авиокомпания, нещата доста са се променили и нейните преки полети вече наистина са за предпочитане.
Какви са разликите?
Първо, удобството – бг компанията е с по-удобни седалки и с по-големи отстояния между тях. Бордното обслужване също е несравнимо по-добро – усмихнати млади хора при нас срещу навъсени срещу света дами от поколението на вече пенсионираната като канцлер Меркел.
Второ, и на двете летища имахме „ръкав”, което е прекрасно на фона на ужасяващия рейд с раздрънкан автобус, който често се налага да използвате във Франкфурт – пътуването с рейса отнема кажи – речи, колкото половината полет. А ако го вземате на път за някъде и гоните трансфер – надежда всяка тука оставете.
Същото важи и за спазването на графиците за излитане и кацане – транспортирането на хората не е просто каприз, то е супер важна съставна част от времетраенето на целия полет. В нашия случай Бг еър кацна точно навреме.
Трето, сервирането на храна. През 2019 г. летях за Рим с БГ Еър, а тази неделя – от Париж до София. Бях отишъл с Луфтахнза, така че сравнението ще бъде двойно.
И така, за разлика от 2019 г., този път сандвичът не беше студен и сух, сега имаше доста приятна топла чабата с добро качество, а шоколадчето не ми остави зъб в шепата, както тогава, поради твърдост, а беше ОК.
Водата бонус е идея, която е запазена и също е добра, нищо че и този път не я изпих. За разлика от Луфтахнза, която вече не дава дори и жалките подаяния, представяни за храна от последните години, а направо си е приготвила меню като лоукост. Чудесно, само че хубавите позиции липсваха като от меню на долна провинциална българска кръчма. Цените изобщо не се коментират – безумни са.
Оправдание не може да има, особено за полета от Мюнхен. Изобщо, тази компания наистина ужасно е изтъркала имиджа си, най-меко казано – и в бизнескласата, с която летях предпоследния път, нещата не са нормални – ужас лаундж във Франкфурт и най-евтин супермаркетен немски сект от обща бутилка, по-лош от онзи, който преди се даваше дори в икономичната, вместо нормалното за доста високите цени на тези билети истинско шампанско в малки бутилки за всеки, колкото пъти поиска.
И това сравнение важи не само по адрес на Луфтханза, а и на останалите стари, но не и златни авиокомпании. Понякога наистина девизът: Изберете българското, е изпълнен със съдържание.
Борис Ангелов
19min.bg си запазва правото да изтрива коментари, които не спазват добрия тон.
Толерира се използването на кирилица.
Абсолютно вярно! Пътувам често и от години има ли възможност ползвам България еър, стига да има пряк полет. За съжаление премахнаха този до Лисабон и отмених пътуването си. Също и до Милано. Нищо добро не мога да кажа и за френските и италианските авиокомпании. Бритиш еруеиз предлегат за първа класа обикновенни тесни седалки, по три на ред, при което средната е направена като масичка, а не като при нашите по две широки. За израелската Ер ал просто нямам думи. По отвротителна няма. Намръщени стюардеси и нищо, дори кафе не се сервира. Така, че наистина нашата авиокомпания е супер.
Игнорирайте пренаселените курорти и ...
бТВ Синема 05 май 21:00ч.
Режисьор: Ханс Петер Моланд
В ролите: Фарес Фарес Assad Николай Ли Карл Мьорк Джохан Луис Шмид Роуз Кнудсен Пол Свер Хаген Джоханъс