23.07.2015 16:52

НАСА е открила извънземен живот

Съществуват много сериозни спекулации, че днес може да станем свидетели на уникално откритие - НАСА да обяви откриването на екзопланета, точно копие на Земята, която обикаля около звезда, подобна на Слънцето - съобщава сайтът "Space", цитиран от КРОСС.

Подробностите около новината се пазят в тайна, но говорител на НАСА обяви за медиите: "Днес НАСА ще направи извънредно съобщение на пресконференция, на която ще обяви за уникално откритие, направено с помощта на космическия телескоп "Кеплер", част от мисията на агенцията за откриване на извънземни цивилизации".

Говорителят добавя: "Екзопланетите - особено малките с размери колкото на Земята - през последните 21 години са обект на множество научнофантастични романи. Откакто космическият телескоп "Кеплер" бе изстрелян през 2009 - досега са открити 1028 планети, подобни на Земята, от които на 28 са регистрирани идеални условия за развитие на живот. В графика на мисията са включени още 4661 планети, които са кандидати за изследване за разумен живот".

Краят на съобщението всъщност разбуни духовете и разпали спекулациите за сензационно съобщение:

"Днес, след хиляди открити екзопланети, астрономите се намират на ръба на откриването на онова, за което хората мечтаят от хилядолетия - друга Земя".

В пресконференцията днес ще участват Джон Грансфелд, управител на Дирекцията за научните мисии на НАСА във Вашингтон, Джон Дженкинс, директор на анализаторите на данните от телескопа "Кеплер", проф. Дидие Куелоз, астрофизик от Кеймбриджския университет във Великобритания.

Най-голямо любопитство обаче предизвиква присъствието на Джеф Кафлин, директор на екипа от учени от мисията на Кеплер към Института за извънземен живот ((SETI) в маунтин Вю, Калифорния, който миналата седмица участва и в пресконференцията в Лондон, на която проф. Стивън Хокинг и руският милиардер Юрий Милнер обявиха старта на новата научна мисия за търсене на извънземен живот на стойност $100 млн.