10.05.2010 09:41

Кръстосването на Homo Sapiens с неандерталеца научно доказано

Международен екип от учени успя да открие доказателства за смесването на представители на вида Homo Sapiens и неандерталците, смятани за изчезнал клон в развитието на човечеството. Резултатите от новото изследване са обнародвани в списание “Сайънс“, пише БГНЕС.

Учените са анализирали характерни генетични признаци на ДНК на неандерталците и са ги сравнили с гени-маркери на “разумния човек“. За целта са използвали образци от кости на неандерталци, намерени на територията на Русия, Хърватия, Германия и Испания. Резултатите от сравнението се оказали сензационни. Главното откритие е предаването на гени от неандерталците на предците на съвременните хора като се изключат жителите на Африка, заявява един от изследователите от групата, преподавателят в Медицинското школа на Харвардския университет Дейвид Райх. Според него днешните хора са наследили от неандерталците от 1 до 4% генетичен материал, което свидетелства за реален принос на този вид в генофонда на съвременния човек.