Да яхнеш велосипед е едно добро решение за всеки един от нас. Екологичното придвижване в ужасяващия трафик на големите градове пести време и ни лишава от обичайното блъскане в претъпканите автобуси. Карането на колело замества напълно най-ефективните аеробни занимания. Така например за един час въртене на педалите се изгарят повече от 200 ккал. Цените на различните марки (Cross, Drag, Scott, Sprint и др.) са по джоба на почти всеки, а и цените са паднали драстично. Най-евтините модели започват от 85 лева, а най-скъпите гонят хилядарка. Качеството на използваните материали и вносните компоненти правят тази значителна разлика. Веригите, които предлагат велосипеди се срещат навсякъде – Метро, Кауфланд, T-Market, както и в интернет dimibike.com. С най-ниска цена са тези от стоманена конструкция, но те са по-тежки в сравнение с алуминиите. Разликата от 150-200 лева обаче си заслужава, защото тези от втория вид са по-малко зависими от ерозия. Задължително условие е да носим каска при каране, която се намира за 17-18 лева в специализираните магазини. Ръкавиците и сигнализиращите фарове са в ценовия диапазон от 10 до 35 лева. От българските производители Sprint и Drag предлагат и подходящи облекла, които в комплект излизат по 70-80 лева, а скоростомерите за велосипед са по 10-15 лева. Най-подходящ за извънградски условия е шосейният велосипед, наричан още бегач. Той е конструиран така, че да развива по-голяма скорост и да се движи по асфалтирани пътища – изминава и големи разстояния. Тук цените на добрите модели Peugeot и Trek обаче са няколко хилядарки. Поддръжката им е скъпо удоволствие и нея могат да си я позволят само хора с дебел портфейл, както и професионални състезатели. Най-ужасяващият проблем в София и останалите големи градове е, че карането на велосипед е доста екстремно изживяване. Изградените велоалеи са неравни и често прекъсват, без да има алтернатива на шосето. Така на редовия любител на колелото не му остава друг избор, освен търпеливо и комбинативно да се промъква покрай редицата от автомобили и автобуси на градския транспорт.
Какви са плюсовете и минусите?
Карането на велосипед развива почти всички мускули – крака, ръце, гръб и корем. Точно тук обаче идва най-сериозният му недостатък - краката се натоварват значително. Ако по природа сте с по-пищни бедра и прасци, бъдете по-умерени в карането на велосипед, за да не получат усуквания и травми. По време на колоездене се получава т. нар. пиезоелектричен ефект, при който в резултат на триенето между хрущялите в ставите, се натрупва калций в костите. Това ги поддържа в отлично функционално състояние. Повишеният сърдечен пулс по време на каране пък поддържа сърцето в добра форма. Така се намалява рискът от сърдечни заболявания. От друга страна хормоните, които се отделят по време на колоездене и останалите биохимични реакции, които протичат в организма, укрепват имунната и нервната системи.
19min.bg си запазва правото да изтрива коментари, които не спазват добрия тон.
Толерира се използването на кирилица.
Няма коментари към тази новина !
Комисията за енергийно и водно ...
бТВ Синема 05 май 21:00ч.
Режисьор: Ханс Петер Моланд
В ролите: Фарес Фарес Assad Николай Ли Карл Мьорк Джохан Луис Шмид Роуз Кнудсен Пол Свер Хаген Джоханъс
Блондинка опитва да постъпи на работа в полицията.
Възрастният шеф в полицията я поглежда и пита:
- Ще ви задам няколко въпроса. Колко е две по две?
- Ъъъъ, четири.
- Добре. Корен квадратен от 100?
- Ами, десет!
- Отлично. Кой е убил Ботев?
Блондинката замълчава.
- Не знам, - накрая казала тя.
- Добре, помислете и елате утре
Блондинката се обажда на приятелка. Тя я пита:
- Взеха ли те на работа?
- Не само, че ме взеха, но вече ми поръчаха и разследване на убийство!