Първият EV на Lamborghini ще бъде кръстоска между традиционно купе и SUV, както е представено от концептуалния Lanzador

Свързани новини

04.12.2023 11:47

Задават се електрически Ламборгинита, започвайки с Lanzador с 1341 к.с

Видян 4623 пъти | Коментари 0
Гласували 1 рейтинг: 5.0000
много слаба слаба добра много добра страхотна

Първият EV на Lamborghini ще бъде кръстоска между традиционно купе и SUV, както е представено от концептуалния Lanzador

Lamborghini се подготвя за своето чисто електрическо бъдеще и докато Revuelto и предстоящата замяна на Huracán ще използват хибридни задвижвания, за да удължат живота на двигателя с вътрешно горене, първият Lamborghini EV не е далеч. С това идва и най-голямото предизвикателство, пред което марката се е изправяла досега: повече от всеки друг производител, идентичността на Lamborghini е неразривно свързана със звука, усещането и реакцията на грандиозните двигатели, които ни е дал през десетилетията. Как, за Бога, можете да уловите това с електрическо задвижване? Възможно ли е изобщо? Новата концепция на Lanzador е тук, за да отговори на някои от тези въпроси.




Може да изглежда като особена смесица от Revuelto и Urus, но Lanzador не е просто прищявка на дизайнерския екип на Lamborghini. Той визуализира сериен модел, който ще пристигне през 2028 г. като първата електрическа кола на фирмата: гранд турър с каросерия с две врати и 2+2 кабина. Защо да започнете с електрически GT, а не с пълен суперавтомобил? Главният технически директор на Lamborghini, Рувен Мор, признава, че със сегашната технология никой електрически суперавтомобил не улавя основната емоция и вълнение, които той търси, и EV задвижването изглежда по-подходящо за по-спокоен, използваем GT в момента. Това не означава, че електрическите суперавтомобили не се задават на хоризонта, но Lamborghini продължава да пламва, докато технологията на батериите и двигателят стане по-лека и по-напреднала.




Данните за производителността на Lanzador са слаби, но знаем, че той използва специална EV платформа с електрически мотор, монтиран на всяка ос. Производственият автомобил ще черпи до голяма степен от набора от инструменти на Volkswagen Group – вероятно чрез използването на платформата SSP Sport, която ще бъде в основата на бъдещите Bentley и Porsche – но Lamborghini подчертава, че производителността и инженерните параметри на Lanzador са били вкоренени от самото начало.

В концепцията се твърди, че двата мотора генерират повече от един мегават мощност (1341 к.с.) и това изглежда напълно правдоподобно в контекста на платформата SSP Sport, за която е потвърдено, че предлага 1700 к.с.+ в най-мощната си конфигурация. Но Lamborghini признава необходимостта да достави повече отвъд суровите цифри и цели да вдъхне на Lanzador уникален динамичен характер, за да го разграничи от другите електрически GT.

Изложбеният автомобил действа като подвижна лаборатория за някои от тези идеи, повечето от които се въртят около новоразработена LDVI (Lamborghini Dynamic Vehicle Integration) система, която адаптира динамичното поведение на автомобила в движение. В сравнение с настоящото поколение LDVI, монтирано на Revuelto, Lanzador съдържа повече сензори и задвижващи механизми за оптимизиране на реакцията на шасито, управлението на задните колела и разпределението на въртящия момент, плюс нов радар, монтиран отпред, за сканиране на пътя пред вас и зареждане на активното въздушно окачване на автомобила.




Ключът към характеристиките на управление на Lanzador е калибрирането на настройката на двойния електрически мотор, който използва контролер на скоростта на колелата, за да регулира въртящия момент на всяко колело, за да оптимизира завиването и сцеплението. Според Мор, причината за използването на два двигателя – вместо система с три двигателя, която би позволила по-прецизно векторизиране на въртящия момент – е, че това оформление предлага по-естествено усещане при плъзгане на автомобила.




Lanzador категорично няма да се опитва да симулира звука и доставката на автомобил с ICE, но фирмата ще търси нови начини за създаване на по-ангажиращо, интерактивно захранване от съществуващите електрически автомобили.

Той също няма да бъде изграден с оглед на използването на писта. Част от разработката на автомобила е извършена на писта и той ще бъде компетентен в тази среда, казват от Lamborghini, но това е предимно шосеен GT – следователно каросерията е създадена, за да намали съпротивлението. За по-голяма двойственост Lanzador предлага два режима – Efficiency и Downforce – които конфигурират неговите подвижни авиационни устройства и охлаждащи канали, за да оптимизират или обхвата, или стабилността при висока скорост, докато огромните 23-инчови колела разполагат със собствени вложки на авиационни лопатки за минимизиране на турбуленцията.




Обединяването на всички тези системи заедно е нов набор от режими на задвижване, всеки от които осигурява по-отчетлив вкус, отколкото би било възможно с еквивалентен ICE модел. Вместо да дава на водача пълна свобода да определя характера на автомобила (както в Rimac Nevera, например), Lamborghini ще разработи свои собствени предварителни настройки за промяна на поведението на кормилното управление, амортисьорите, подаването на въртящ момент и аеро настройките (наред с други) с един удар .

Слонът в стаята, разбира се, е колко ще тежи всичко това. Mohr си постави за цел да произведе най-лекия електрически GT автомобил в сегмента, като Lanzador се очаква да тежи по-малко от хибридите с подобен размер. Вярно е, че това е ниска летва, когато най-лесно надвишава два тона, но сме заинтригувани да усетим резултатите от пълната техническа мощ на Lamborghini в електрическата ера.

Източник: evo.co.uk



Добави в:
Svejo.net svejo.net
Facebook facebook.com

19min.bg си запазва правото да изтрива коментари, които не спазват добрия тон.

Толерира се използването на кирилица.

Няма коментари към тази новина !

RSS

Най-нови

реклама

към тв програма тв програма

бТВ Синема 28 април 21:00ч.

Специален отдел Q: Ловци на фазани

Режисьор: Микел Норгард
В ролите: Николай Лий Коос, Фарес Фарес, Пилу Асбек, Давид Денсик, Даника Чу

виц на деня


- Скъпа, ако умра, не ме жали дълго, омъжи се повторно, радвай се на живота, бъди щастлива. Само те моля да възпитаваш добре децата ни.
- Престани вече! Най-нормална супа е. Като не искаш, не яж!

към хороскоп хороскоп

овен

Сякаш служебните дела са поели властта над живота ви днес. Разбира се, важно е да свършите всичко и то по най-добрия възможен начин, както само вие можете, но не забравяйте и другите области на живота. А те могат да са много, много вълнуващи. Не се страхувайте да се срещнете с вътрешната си същност, това може само да ви направи по-силни и по-цялостни.