30.12.2015 15:42

Един път в живота! Кометата Каталина ще заблести на Нова година

Видян 1994 пъти | Коментари 0

Каталина, една от "най-красивите" комети, открити някога, ще премине през Слънчевата система следващите седмици, като за първи път ще заблести на Нова година, съобщава Дейли експрес.  На 1 януари кометата ще се доближи до Арктур - една от най-ярките звезди в небето - така, че експертите очакват невероятна звездна картина.

Най-добрият шанс за наблюдението ѝ ще е на 17 януари, когато Каталина ще се намира най-близо до Земята - на 100 000 000 километра от Северното полукълбо.

Не е ясно дали тя ще се вижда с невъоръжено око, така че всеки, който се надява да я зърне, преди да е напуснала Слънчевата система завинаги, трябва да има бинокъл или малък телескоп, както и да "прескочи" до Северното полукълбо, ако се намира в друга част на земята.

Астрономът Фил Плейт обяснява, че кометата Каталина изглежда така, сякаш има две опашки - една от газ и една от прах, ориентирани в различни посоки. Според Плейт кометата идва от дълбокия космос - вероятно от облака на Оорт отвъд орбитата на Нептун.

Възможно е преди милиони години преминала наблизо звезда или галактическа приливна вълна да е "тласнала" Каталина в посока към Слънцето.

Кометата Каталина е открита на 31 октомври 2013 г. с телескопа Шмид-Касегрен на Каталина Скай Сървей.