2025 Ford Mustang GTD претендира за титлата GT суперавтомобил.

Свързани новини

01.04.2024 09:50

2025 Ford Mustang GTD претендира за титлата GT суперавтомобил

Видян 30284 пъти | Коментари 0
Гласували 2 рейтинг: 5.0000
много слаба слаба добра много добра страхотна

Седмото поколение на Ford Mustang вече е при дилърите, а на върха на гамата скоро ще се появи моделът Dark Horse. Това ще се промени сериозно след малко повече от година, когато Ford ще пусне на пазара 2025 Mustang GTD - легален за улицата пистов автомобил с цена над 300 000 долара, 800 к.с., каросерия от въглеродни влакна, вътрешно окачване и задна трансмисия.

Ford работи с канадската инженерна и състезателна фирма Multimatic за разработването на GTD. Multimatic помогна и за разработването на GT и ще работи с Ford за създаването на GTD, като ще започне с каросерия Mustang в бяло от Ford.

В основата на GTD е състезателният автомобил Ford Mustang GT3, който е предназначен за участие в 24-те часа на Льо Ман в клас GT3. GT3 ще се състезава и в класа GTD Pro на IMSA, откъдето идва и името. Без ограниченията на състезателните правила, GTD има повече притискаща сила, активна аеродинамика, повече мощност и по-големи спирачки зад по-големи колела от състезателния автомобил GT3.

Според Ford инженерингът на GTD е направен така, че той да "върви като по дяволите". За да подобри баланса на теглото до почти перфектното 50/50, Ford премества трансмисията в задната част на автомобила с transaxle оформление. Това е 8-степенна автоматична скоростна кутия с два съединителя.



Ford полага много усилия за намаляване на теглото, включително използването на магнезиеви 20-инчови джанти, карбонов задвижващ вал и компоненти от въглеродни влакна за покрива, разширените калници, капака на двигателя, праговете на вратите, предния сплитер, капака на багажника (вече няма багажник) и задния дифузьор. Предният и задният капак ще се предлагат по желание от въглеродни влакна, а Ford ще продава титаниев ауспух. Стандартното хидравлично регулируемо задно крило увеличава притискателната сила, вентилационните отвори на капака отвеждат топлината, а вентилационните отвори в предните и задните калници подобряват аеродинамиката.

Окачването се състои от настройка с къси и дълги рамена отпред и монтирано отвътре (над transaxle) многозвенно задно окачване с интегрални тласкачи и люлеещи се рамена, разположени в тръбна подрама. В четирите ъгъла са монтирани активни амортисьори Multimatic със спирални клапани. Чрез хидравликата автомобилът има пътна и състезателна височина на возене, като в режим Track тя може да се понижи. Шофьорът може да регулира и пружините.

Режимът Track предлага и променлив контрол на сцеплението, който може да се променя чрез волана, а също така регулира мощността на двигателя. GTD използва електрическата архитектура на новия Mustang, която позволява няколко режима на шофиране, избираеми от водача, както и OTA актуализации.

За да спре значителната скорост на GTD, Ford монтира комплект карбоново-керамични спирачки Brembo с 16-инчови предни дискове, притиснати от 6-бутални спирачни апарати, и 14-инчови задни ротори с 4-бутални щипки. Спирачките обещават невероятна спирачна сила и намалено тегло.



Под капака се намира 5,2-литров V-8 двигател с компресор и мощност над 800 к.с. Това е усъвършенствана версия на двигателя, използван във Ford Mustang Shelby GT500, където той развива 760 к.с., и е снабден със смазване със суха помпа, за да се справи със страничните g-сили, които ще изпитва GTD.

Ford не е направил никакви твърдения за времената от 0 до 100 км/ч или максималната скорост, но заяви, че се стреми да постигне време под 7:00 минути на пистата Нюрбургринг в Германия.

Отвътре GTD има тапицерия от кожа и изкуствен велур, тапицерия от въглеродни влакна, кофички Recaro и цифрови дисплеи. Греблата за превключване на предавките, въртящият се циферблат на скоростния лост и серийната пластина са изработени от титан от пенсионирани изтребители F-22. Задната седалка е демонтирана.

Ford нарича GTD модел с ограничена серия, но не посочва броя на автомобилите, които ще произведе. Компанията каза само, че той ще дебютира в края на 2024 г. или началото на 2025 г. като модел за 2025 г. и че процесът на поръчка ще бъде като този, използван за Ford GT. Това означава, че потенциалните купувачи ще трябва да кандидатстват за място и да бъдат одобрени от Ford.



Добави в:
Svejo.net svejo.net
Facebook facebook.com

19min.bg си запазва правото да изтрива коментари, които не спазват добрия тон.

Толерира се използването на кирилица.

Няма коментари към тази новина !

RSS

Най-нови

реклама

към тв програма тв програма

бТВ Синема 28 април 21:00ч.

Специален отдел Q: Ловци на фазани

Режисьор: Микел Норгард
В ролите: Николай Лий Коос, Фарес Фарес, Пилу Асбек, Давид Денсик, Даника Чу

виц на деня


"Моля, не повръщайте под масите! И там има ора..." - Надпис във врачанска кръчма

към хороскоп хороскоп

овен

Сякаш служебните дела са поели властта над живота ви днес. Разбира се, важно е да свършите всичко и то по най-добрия възможен начин, както само вие можете, но не забравяйте и другите области на живота. А те могат да са много, много вълнуващи. Не се страхувайте да се срещнете с вътрешната си същност, това може само да ви направи по-силни и по-цялостни.