08.01.2013 11:05

17 млрд. планети са подобни на Земята

Най-малко 17 млрд. планети в нашата галактика са с размерите на Земята или поне с близки до нейните, разкрива ново проучване.

Откритието е обявено на 221-та официална среща на Американското астрономично общество в Калифорния, предаде BBC.

Това изследване прави по-вероятно откриването на планета, приличаща на нашата.

Тази преценка за броя на сходните по размери планети в Млечния път е резултат от нов анализ на данните на американския космически телескоп "Кеплър".

„Кеплър" бе изстрелян през 2009 година, за да търси конкретен тип планети, намиращи се извън нашата слънчева система, наречени екзопланети.

Това не означава непременно, че тези екзопланети са потенциално обитаеми, но значително се увеличава вероятността да се открие подобна на Земята планета.

За да бъде обитаема, една планета трябва да е на такова разстояние от своята звезда, че температурите да не са нито твърде ниски, нито твърде високи, тъй като ни е необходима вода в течно състояние.

Най-малко една от всеки шест звезди в Млечния път има планета с размерите на Земята, твърди Франсоа Фресен - главен автор на проучването от Центъра по астрофизика в Университета в Харвард.

Специалистът счита, че галактиката ни съдържа около сто милиарда звезди.

Телескопът "Кеплър" засича екзопланета, когато тя преминава пред своята звезда и предизвиква намаляване на излъчваната светлина на мястото, където минава.

"Кеплър" идентифицира така потенциалните екзопланети, измервайки постоянно промените в светлината на повече от 150 000 звезди в съзвездията Лебед и Лира.

Телескопът е идентифицирал 2 400 потенциални екзопланети още в първите 16 месеца на наблюдението си.