Свързани новини

01.03.2012 16:08

Започват репетициите за Травиата

Видян 1834 пъти | Коментари 0
Гласували 1 рейтинг: 5.0000
много слаба слаба добра много добра страхотна

Утре – 17 февруари е първата репетиция на баронеса Любка Биаджони Цу Гунеберг с оркестъра на Софийската Филхармония, хора „Светослав Обретенов” и солисти за постановката „Травиата”, предвидена за 8 март. Г-жа Биаджони е диригент и режисьор на прочутата опера на Верди. Студенти от Музикалната академия ще получат шанс да се изявят на голямата сцена на Софийската филхармония. Младите таланти Михаил Михайлов, Атанас Младенов, Нона Кръстникова, Никола Иванов, Август Методиев и Мариана Калушкова ще бъдат част от състава за „Травиата”, която г-жа Биаджони ще постави на 8 март в зала България. Някои от студентите ще отпътуват с нея за прослушване в Германия, където тя живее и работи. Главните солисти в спектакъла „Травиата” са звездата на немската опера Сузане Бертранд и българският бас Антон Керемедчиев. Оркестърът на Софийската филхармония и хорът „Светослав Обретенов” не за първи път участват в постановка на диригента Любка Биаджони. Те имат няколко успешни изяви в България и Германия през годините като са част от репертоара включва: „Реквием” на Верди, „Реквием” на Брамс и много други. Зрителите ще имат уникалния шанс да видят и чуят една различна постановка на прочутата опера „Травиата”, в която солистите, хорът и оркестърът ще бъдат на една сцена. Декорите в постановката ще бъдат лично подбрани от г-жа Биаджони, като нейно дело са също хореографията и драматургията на спектакъла.


“За първи път поставих „Травиата” по време на фестивала в Хереншимзее, Германия през 2007г. Това е фестивал, който организираме заедно със съпруга ми вече 12 години. „Травиата” е и първата опера, която направих по напълно различен начин. Обикновено една опера се представя в театър, но в моята постановка оркестърът, певците и диригентът са заедно на сцената, а зрителите са в непосредствена близост. Организацията на целия спектакъл се случва само за една седмица, а не както в другите театри за 8 и е изключително натоварено и вълнуващо. Докато текат музикалните репетиции с певците, обсъждаме и техните интерпретации на дадената роля. За мен е изключително важно те да са много естествени. От тях искам не просто да изпеят своята роля, а да я изживеят. Публиката в Хереншимзее седи много близо до сцената и съпреживява спектакъла, така ще бъде и в зала България на 8 март. Бих искала зрителите да съпреживеят всяка една история, която им разказваме, да познаят себе си в образите на сцената като в огледало, да се докоснат до тяхната съдба, до мечтите им, да усетят любовта им. Много бих искала поне за няколко часа хората в залата да забравят проблемите си, външния свят и да се потопят в музикалната приказка на “Травиата”. Накрая, когато напуснат залата, да отнесат у дома само положителни емоции, които да им помогнат в реалния живот. Това е моята мисия като музикант и винаги извличам в работата си с колегите ми музиканти, солисти, хор и всички, с  които създаваме един спектакъл, най-положителното чувство от музиката и сюжета на пиесата. Ние сме само скромни инструменти на изкуството. Сигурна съм, че българската публика ще усети това чувство и се радвам, че имам възможността да го споделя с нея, сподели г-жа Биаджони специално за 19`.


 


Любка Биаджони цу Гутенберг е родена в Рим в семейството на италиански политик. Завършва с отличие хорово и оркестрово дирижиране в Националната музикална академия „Проф. Панчо Владигеров”, след което специализира в майсторските класове на Карл Остерайхер (Варна), Норберт Балач и Ленард Бърнстейн (Академия „Санта Чечилия” – Рим), Валери Гергиев и Фердинанд Лайтнер (Академия Чигиана – Сиена), Густав Кун (Милано)- С особено значение за по-нататъшната й кариера е работата й с Иля Мусин и Валери Гергиев в Ротердам през 1997.
След това следва философия в Рим и същевременно участва като асистент диригент в оперни продукции в Сънтъри Хол в Токио, Aрена ди Верона, Залцбургския фестивал, Генуа, Парма, Флоренция, Неапол, Милано, Берлин, Гармиш, Атина, в творби на Моцарт, Белини, Росини, Верди, Вагнер, Р. Щраус.
Спечелва първите награди на конкурса за диригенти на Виенския камерен оркестър (1996) и на Европейския конкурс за оперно дирижиране „Франко Капуана” в Сполето (2002).
През 1996 осъществява с Виенския камерен оркестър турне из Австрия, същата година дирижира „Манон Леско” на Пучини в Лука, Пиза и Виареджо и „Дон Жуан” с Руджеро Раймонди в Megaron Musiki в Атина. През сезон 1996/97 е първата жена диригент, гост на Филхармонията в Маркиджана, с която предприема турне из цяла Италия. А през 1997 концертира из Дания с Симфоничния оркестър на Архус и в Гърция с оркестъра „La Camerata“.
Работила е и с оркестрите на „Арена ди Верона”, Teatro del Giglio – Лука, Pro Arte Marche, Pomeriggi musicali, Solisti Fiorentini, Симфоничния оркестър „Артуро Тосканини”, Софийската филхармония, Симфоничния оркестър в Адана – Турция, Варшавската филхармония, Hofer Symphoniker - Германия, Cappella Istropolitana – Братислава, Пражки камерен оркестър, както и с редица хорови състави като Чешки филхармоничен хор - Бърно, НФХ „С. Обретенов”, Мюнхенски камерен хор, хоровете на „Арена ди Верона” и операта в Лука.
На фестивала в Хереншимзее започва от 2007 с „Травиата” на Верди да дирижира серия от полусценични оперни спектакли със собствена режисура, която продължава с „Набуко” (2008) с Паоло Гаванели в главната роля, „Селска чест” (2009) и „Риголето” (2010).


 



Добави в:
Svejo.net svejo.net
Facebook facebook.com

19min.bg си запазва правото да изтрива коментари, които не спазват добрия тон.

Толерира се използването на кирилица.

Няма коментари към тази новина !

RSS

Най-нови

реклама

към тв програма тв програма

бТВ Синема 05 май 21:00ч.

Специален отдел Q: Писмо в бутилка

Режисьор: Ханс Петер Моланд
В ролите: Фарес Фарес Assad Николай Ли Карл Мьорк Джохан Луис Шмид Роуз Кнудсен Пол Свер Хаген Джоханъс

виц на деня

Във Фейсбук:


 

- Здравейте група! Пия билката шафран, но не знам за какво помага


 

Коментар:


 

- И аз пия ракия - без да знам за какво помага...от 36 години, най-редовно без да пропускам вечер...

към хороскоп хороскоп

телец