Поколението Z вече се притеснява, че изглежда старо

Свързани новини

17.12.2023 07:45

Поколението Z вече се притеснява, че изглежда старо

Видян 5614 пъти | Коментари 0
Гласували 0 рейтинг: 0.0000
много слаба слаба добра много добра страхотна

Инфлуенсърът Ема Брукс никога не се е притеснявала за остаряването - докато не навърши 20 години.

"Започнах да се притеснявам", казва тя. "Изглеждам различно, отколкото преди две години... Как ще изглеждам след пет години?"


Въпреки че най-възрастният от тях е едва на 26 години, представителите на поколението Z вече се притесняват, че изглеждат по-възрастни. Те избират продукти за грим с анти-стареене, като намаляване на фините линии и SPF защита, а 70 % от тях използват серуми против стареене ежедневно, според компанията за проучвания Circana. Стартъпът за ботокс Peachy заяви, че поколението Z е най-бързо растящата му група. По-рано тази година, като драматичен пример за тенденцията, ТикТок, озаглавен "Нещата, които правя, за да забавя процеса на стареене като 14-годишен", стана вирусен.

"Това поколение поема рутинната грижа за кожата на по-възрастен човек", казва Лариса Йенсен, съветник в индустрията за красота в Circana.

Сега, дори когато 20-годишните идват при дерматолога и основателка на марка за красота Лорета Циралдо за други проблеми, като например разраняване на кожата, повечето от тях в крайна сметка насочват разговора към стареенето.

Благодарение на Instagram, TikTok и, разбира се, Zoom хората прекарват повече време от всякога, гледайки собствените си лица. Онлайн те споделят процедури, насочени към "превантивно стареене", които включват всичко - от нанасяне на ретиноиди, витамин С и слънцезащитни продукти до носене на лента за лице през нощта и поставяне на "бебешки ботокс" в опит да се предотврати образуването на бръчки. Търсенията и социалният шум около ботокса, дермалните пълнители и ретинола са се увеличили с 63% тази година, твърди платформата за анализ на търговията на дребно Trendalytics.


Ранният апетит на поколението Z към козметиката против стареене е създал възможност за марките да се докоснат до потребител, който в миналото не са разглеждали, казва Рич Герстен, съосновател на True Beauty Ventures. Ефикасността, бързите резултати и цената са на първо място в съзнанието на тази група, но все още има какво да се разбере за това как ще се развият предпочитанията им, когато пораснат.

"Това е малко противоположно поколение. От една страна, те държат на позитивното отношение към тялото, автентичността, надеждността, а от друга страна, са много фокусирани върху борбата със стареенето. Използват филтри и поставят акцент върху съвършенството", казва Кристина Нуньес, съосновател на True Beauty Ventures. "От едната страна има позитивизъм, а от другата - страх."

Поколението Z е свръхинформирано и знае повече за грижата за кожата, процеса на стареене и стресовите фактори на околната среда от всяко предишно поколение, казва Дженсън. Поради това поколението Gen-Z даде на борбата със стареенето нова марка, ориентирана към уелнес.

Например Дилън Хебърле, 26-годишен консултант, разглежда грижата за кожата си като свързана със здравето и следи за слънцезащитата преди всичко за предотвратяване на рака на кожата, като допълнителното предимство е предотвратяването на бръчките. Нощната грижа за кожата му е навик, подобен на физическите упражнения.

"Това е свързано с възхода на всеобхватната грижа за себе си... да се грижим по-добре за кожата си и за себе си", казва Джуда Абрахам, главен изпълнителен директор на инкубатора Slate Brands, фокусиран върху Gen-Z.


Поколението Z иска да забави процеса на стареене, вместо да коригира проблемите по-късно, казва Диала Хайкал, дерматолог от Париж. Популяризирането от тази възрастова група на "подмладяването" - процедури, които се фокусират върху превенцията - представлява най-значителната промяна в козметичната дерматология през последните две десетилетия, добавя тя.

Марките произвеждат повече продукти, за да отговорят на търсенето. Обемът на продуктите за грижа за кожата или козметичните продукти, в които се споменава за подмладяване, е нараснал с 10% през последните две години, според Trendalytics. Търсенията за слънцезащитни продукти са се увеличили повече от три пъти, а днес на пазара има почти три пъти повече продукти за слънцезащита в сравнение с преди три години. Фокусираната върху Gen-Z компания E.l.f Beauty дебютира с ретиноид миналата година, а Bubble пусна на пазара крем за очи през ноември.

Вследствие на това се появяват марки, специално пригодени за младата кожа, включително Btwn, марка за грижа за кожата, основана на идеята, че кожата на тийнейджърите не е кожа на възрастните, и Indu, марка за тийнейджърска кожа и грим на съоснователите на Feelunique Аарон Чатърли и Ричард Шиесл със списък на суровите съставки, които не се допускат.

Поколението Z също така приема инжекциите заради техните незабавни резултати. Ботоксът, за който Хебърле научава за първи път от социалните медии, му допада като потенциално по-ефективен и по-евтин заместител на продуктите за изглаждане на фини линии. Младите хора, които са готови да дойдат от улицата и да си направят "корекция", са нещо, което не се виждаше преди десет години, казва Нуньес.


Пол Насиф, пластичен хирург, известен с участието си в сериала на E! "Botched", казва, че е забелязал увеличение на броя на младите хора, които търсят пилинги, процедури за лице и понякога малко лазер. Вместо да носят снимки на известни личности, когато идват за консултация, представителите на поколението Z носят снимки на себе си - с филтър, казва Насиф.

"Съществува идеята, че остаряването е привилегия. Оставете косата си да посивее. Не си слагай ботокс. Не прави всички тези превантивни мерки. Да, остаряването е привилегия. Но да изживееш още една година е остаряване. Да показваш бръчки и да имаш сива коса за мен не е остаряване", казва Хебърле.

Във всеки разговор за поколението Z и остаряването е невъзможно да се избегне влиянието на социалните медии.

Хаштагът #antiageing има 7,4 милиарда гледания в TikTok, например. Филтърът за остаряване, който дава на потребителите поглед в бъдещето, стана вирусен по-рано тази година, като събра 24,5 милиона публикации, включително от Кайли Дженър. Решения като Frownies (по същество стикер, с който спите, за да изгладите бръчките), силиконови подложки против бръчки от марки като Dermaclara, ленти за повдигане на челюстта и брадичката, ленти за лице за "лисичи очи" и радиочестотни устройства като NuFace са навсякъде.


Откровеността на представителите на поколението Z в социалните мрежи е допринесла за увеличаване на търсенето на лечения, казва Каролин Трежър, съосновател на Peachy. Когато хората от Gen-Z си поставят инжекции, те често заснемат процеса или споделят видеоклипове със свидетелства след това, като надраскват лицата си във времеви компилации, за да покажат как ги смразява.

"Милениалите представят тази идеализирана снимка на света. Те казват: "Нека разкажа на приятелите си на брънч", казва Трежър. "Поколението Z много обича да споделя преживяванията си. (Те ми казват) 'Не искам да пазя портата. Искам и други да знаят за това."

Образованието, което се осъществява предимно в социалните медии, играе голяма роля за предизвикване на интерес към превантивното стареене, казва Йенсен, като дерматолозите (и гимназистите в спалните си) излъчват масово съвети за грижа за кожата.

Все пак повече информация не винаги означава, че тя е точна. Много млади потребители идват в Ciraldo с проблеми, които смятат, че са свързани със стареенето, но всъщност са причинени от преждевременна употреба на агресивни химикали, каза тя. Освен това няма много дългосрочни изследвания за въздействието на процедурите за "подмладяване" върху по-младите хора.

Освен това достъпът до толкова много информация може да се окаже объркващ и да предизвика тревога у поколението, което все още се ориентира в света.

"Толкова сме млади, за да се притесняваме от остаряването", казва Брукс.


 


 Източник: CNN


 



Добави в:
Svejo.net svejo.net
Facebook facebook.com

19min.bg си запазва правото да изтрива коментари, които не спазват добрия тон.

Толерира се използването на кирилица.

Няма коментари към тази новина !

RSS

Най-нови

реклама

към тв програма тв програма

бТВ Синема 05 май 21:00ч.

Специален отдел Q: Писмо в бутилка

Режисьор: Ханс Петер Моланд
В ролите: Фарес Фарес Assad Николай Ли Карл Мьорк Джохан Луис Шмид Роуз Кнудсен Пол Свер Хаген Джоханъс

виц на деня


- Скъпа, ако умра, не ме жали дълго, омъжи се повторно, радвай се на живота, бъди щастлива. Само те моля да възпитаваш добре децата ни.
- Престани вече! Най-нормална супа е. Като не искаш, не яж!

към хороскоп хороскоп

скорпион