С пускането си на пазара през 2010 г. китайският производител на играчки Pop Mart предизвиква мания по колекционирането на фигурки в стил аниме.
Сега той засилва още повече популярността си.
Следвайки стъпките на Disney и Studio Ghibli, Pop Mart разширява дейността си в областта на тематичните паркове, като открива първия в китайската столица Пекин.
Компанията съобщи в китайската социална медийна платформа Weibo, че Pop Land - тематичен парк с площ 40 000 кв. м, който се състои от четири зони - е открит във вторник, 26 септември, в парка Chaoyang.
Вместо атрактивни атракции, паркът предлага на феновете възможност да се снимат с водещите герои на производителя на играчки - Моли, Димо и Чудовищата - в различни обстановки, вариращи от вдъхновен от Европа бял замък до къща на зелено дърво.
Поп Март е известен със своите фигурки с размер на длан, с големи, кръгли очи и изпъкнали глави. Тези герои се предлагат в редица тематични костюми, образуващи различни серии.
Освен това компанията разработва свои собствени серии като Molly, Skullpanda и Dimoo и си партнира с други марки, за да произвежда издания на Mickey Mouse, Hello Kitty и Harry Potter.
За да бъде още по-пристрастяващо, колекционерите никога не знаят какво ще получат, докато не разопаковат малките "слепи кутии", които струват около 10 долара всяка. Завършването на една серия е като игра на лотария.
Мащабът на новата атракция обаче е значително по-малък от този на другите известни тематични паркове в Китай. Шанхайският Дисниленд например се простира на 3,9 кв. км, което го прави почти 100 пъти по-голям от новата Pop Land. Това е първият опит на компанията Walt Disney в Китай.
Сред местните играчи, специализирани в бизнеса с увеселителни паркове, са Chimelong Group, която управлява сафари парк и воден парк в южната китайска провинция Гуандун, и Shenzhen Overseas Chinese Town Enterprises, която притежава редица тематични паркове Happy Valley в цялата страна.
Билетите за Pop Land се продават на цена от около 20 USD през делничните дни и 25 USD в пиковите периоди. Предлага се комбиниран билет на цена 31 долара за тези, които се надяват да се включат в потапящо преживяване вечерта с Моли, един от водещите герои.
Видеоклипове, публикувани в деня на пускането на пазара в акаунта на Pop Mart в Weibo, показват посетители, които се редят на опашка пред магазините и кабинките за мини игри в парка .
"Мислех дали Pop Mart ще открие тематичен парк. Но не очаквах, че това ще се случи", коментира китайски нетизен съобщението на компанията в Weibo.
Друг се надява, че по-големите версии на героите, показани в парка, могат да останат верни на дизайна.
"В противен случай това ще развали атмосферата", добавя човекът.
Pop Mart е регистрирана на Хонконгската фондова борса през 2020 г. и към тази седмица има пазарна капитализация от 3,8 млрд. долара. Тя се представя като легитимен претендент в индустрия, традиционно доминирана от Япония - родината на най-популярните аниме и манга - като се стреми да разшири дейността си и в чужбина.
При откриването на първия си магазин в Тайланд миналия месец марката привлече дълга опашка от посетители. Миналата година тя установи присъствие на пазара в САЩ, Обединеното кралство, Нова Зеландия и Австралия.
Според последния годишен доклад Pop Mart продължава да се разраства и вече има 340 магазина в континентален Китай, с 19 повече от края на 2022 г., и общо 55 в Хонконг, Макао и други страни.
Тя генерира 385 млн. долара през първата половина на 2023 г., което представлява увеличение от 19,3% в сравнение със същия период на миналата година, като сред най-новите ѝ стратегии е улесняването на "създаването на увеселителни паркове", съобщи тя.
Източник: CNN
19min.bg си запазва правото да изтрива коментари, които не спазват добрия тон.
Толерира се използването на кирилица.
Няма коментари към тази новина !
Илон Мъск заяви, че „до края на 2025 г. ...
бТВ Синема 28 април 21:00ч.
Режисьор: Микел Норгард
В ролите: Николай Лий Коос, Фарес Фарес, Пилу Асбек, Давид Денсик, Даника Чу
Бате Гошо:
- Какво е секс прaвилото за есента?
- Пaртньорът с хремa е винаги отдолу!!!