Свързани новини

16.05.2012 17:13

Генералният директор на НКЖИ: Изчистихме всички наследени дългове

Видян 2962 пъти | Коментари 0
Гласували 2 рейтинг: 5.0000
много слаба слаба добра много добра страхотна

- Г-н Ламбрев, какво е финансовото състояние на Национална компания Железопътна инфраструктура?
- В момента НКЖИ е финансово стабилна. От задълженията, които заварихме в края на 2009-а, а именно около 46 млн. лв., сме изчистили 99 на сто. Остава да изплатим около 1 млн. лв. по цесията към Еврометал и малко стари, също наследени задължения, към пожарната и полицията, за изчистването на които работи междуведомствена комисия. Надявам се този месец да изчистим тези малки задължения с подписването на взаимни протоколи за прихващания на задължения.
С гордост, мога да кажа, че НКЖИ няма никакви задължения към външни контрагенти.
- На какво се дължат добрите финансови показатели?
- Добрите финансови показатели се дължат на изключителна финансова дисциплина и контрол по изразходване на средства, както и драстичното намаление на административните разходи.
Компанията ефективно усвоява средства по Оперативна програма Транспорт и други финансирани от Държавен бюджет - капиталов трансфери и субсидия.
През 2011 г., НКЖИ е реализирала икономия от възнаграждения, осигуровки и надбавки в размер на 6 102 728 лв. Икономическият ефект към 31 декември 2011 г. от плана за оперативно преструктуриране е в размер на 1 466 082 лв.
По бизнес план през 2012 г., НКЖИ няма да има задължения за минали периоди. Ще обслужва само текущите си задължения. Към шестмесечието на 2012 г., всичко ще бъде разплатено и НКЖИ ще бъде един коректен платец към абсолютно всички  контрагенти и бизнес партньори.
- Как сте със вземанията?
- Като цяло, добре. Единствено БДЖ ни дължи 82 млн. лева, които заедно с лихвите, за които сме изпратили нотариални покани, за да са наясно, че ги дължат, са около 100 млн. лева. Останалите превозвачи изплащат инфраструктурните такси абсолютно редовно. Съвсем малки задължения към нас имат наематели.
- Тогава как се справяте с намалените такси, след като най-големият превозвач - БДЖ, не ги плаща?
- Да, таксите бяха намалени, като в момента сме в процедура за нова корекция за понижение на таксите за товарните превози в съответствие с политиката на ЕС за либерализация на пазара и за повишаване на конкурентоспособността.
Подготвено е постановлението на ЕС, вече се прави финансовата обосновка, която трябва да бъде одобрена от Министерство на финансите и след гласуване в МС ще влязат в сила вероятно от средата на годината.
- Ще се отрази ли на приходите на Компанията това ново намаляване на таксите?
- Ще доведе до спад, разбира се. От около 92-93 млн. лв., които сме получавали досега, очакваме приходите от таксите да паднат на 67-70 млн. лв., и то - ако се плащат регулярно.
- Само от таксите ли ще е този спад?
- Не, и от драстичното намаляване броя на пътническите влакове от БДЖ.


 


Автор: Иван П. Митев


 



Добави в:
Svejo.net svejo.net
Facebook facebook.com

19min.bg си запазва правото да изтрива коментари, които не спазват добрия тон.

Толерира се използването на кирилица.

Няма коментари към тази новина !

RSS

Най-нови

реклама

към тв програма тв програма

бТВ Синема 28 април 21:00ч.

Специален отдел Q: Ловци на фазани

Режисьор: Микел Норгард
В ролите: Николай Лий Коос, Фарес Фарес, Пилу Асбек, Давид Денсик, Даника Чу

виц на деня



- Мамо, излизам. Да купя ли нещо?

- Купи си апартамент и се махай! На 45 си вече.

към хороскоп хороскоп

козирог