Свързани новини

18.11.2019 14:36

БНБ със съвети как да действате при проблеми с банки

Видян 1400 пъти | Коментари 0
Гласували 0 рейтинг: 0.0000
много слаба слаба добра много добра страхотна



Българската народна банка (БНБ) публикува кратък потребителски наръчник, който има за цел да даде обобщена и ясна информация в помощ на настоящи и бъдещи потребители на финансови продукти, които се предлагат от банките в България. Някои продукти се предлагат и от други доставчици – платежни институции или дружества за електронни пари, лицензирани от БНБ или от финансови институции, регистрирани при БНБ, предаде economic.bg/bg.

Изборът на всеки финансов продукт, предлаган на пазара, трябва да се предшества от внимателно запознаване с всички приложими за него клаузи и условия, както записаните в договора, така и общите условия, намиращи приложение за този продукт, съветват от централната банка.

Ако потребител на финансови продукти и услуги прецени, че са засегнати неговите интереси, той може да се обърне както към финансовата институция, с която има договор, но и държавните институции, които са оторизирани да разрешават спорове.

В случаите, когато са засегнати интересите на клиентите и се установят например неправилно начислена лихва по депозит или кредит, неясно начислени такси, неоторизирани трансакции с карти, за проблема първо трябва да се уведоми първо с обслужващата банка или доставчика на платежната услуга. Когато казусът засяга финансова институция, която е отпуснала потребителски кредит, първо трябва да се обърнете към нея. Това е най-лесният и бърз начин за постигане на взаимно съгласие между страните, смятат експертите на БНБ.

Банките са много чувствителни към доверието на клиентите си, поради което се стремят да разгледат и своевременно да разрешат възникналите спорове и случаи на неудовлетвореност. Ето защо, ако засегнатата страна установи трансакции, които смята за неправомерни, има съмнение, че не се начислява уговорената лихва по депозит, неоснователно се иска по-висока лихва по кредит или се срещат затруднения при обслужване на кредит, най-добре е клиентът да се обърне за съдействие първо към обслужващата го банка или финансова институция.

В писмото до банката/финансовата институция трябва да се предостави подробна информация за възникналия проблем, както и подробни идентификационни данни – име, ЕГН, номер на банкова сметка, номер на договора за кредит/депозит и др. Ако е необходимо, към писмото може да се приложат копия на документи. Клиентът трябва да се увери, че писмото му е заведено с входящ номер, и да се информира в какъв срок ще получи отговор.


Снимка: БГНЕС


 



Добави в:
Svejo.net svejo.net
Facebook facebook.com

19min.bg си запазва правото да изтрива коментари, които не спазват добрия тон.

Толерира се използването на кирилица.

Няма коментари към тази новина !

RSS

Най-нови

ДА! Комат в името на формата

ДА! Комат в името на формата

Къде отивате, ако сте в София през ...

реклама

към тв програма тв програма

бТВ Синема 05 май 21:00ч.

Специален отдел Q: Писмо в бутилка

Режисьор: Ханс Петер Моланд
В ролите: Фарес Фарес Assad Николай Ли Карл Мьорк Джохан Луис Шмид Роуз Кнудсен Пол Свер Хаген Джоханъс

виц на деня

По улицата върви блондинка. Едната и гърда изскочила от блузата. Всички ахкат и охкат, и само един полицай намира в себе си мъжество да й каже:

- Госпожо, защо сте в такъв вид на обществено място!?

Тя си поглежда гърдата и възкликва:

- Ужас! Забравила съм си детето в автобуса!

към хороскоп хороскоп

скорпион