Днес 10 % от трудово активното население в България или малко под 300 хил. души получават ваучери за храна, което в сравнение с други страни в Европа е малко число.
Точно в този сектор бизнесът съзира потенциал и фирмите не само, че не напускат страната, а планират развитие. Ваучерите за храна се предоставят като добавка към заплатата, като социална придобивка, но не я заместват. Те са средство за повишаване на мотивацията на служителите, тъй като не се облагат с данък. Какво печели държавата от ваучерите за храна и наистина ли е антикризисна мярка в това трудно време ? Отговорът на този и на други въпроси даде генералният мениджър на една компания, базирана у нас, която съвсем не смята да ограничи бинеса си заради кризата, а напротив - Жан Истас от "Содексо". Ваучерите за храна също са едни от най-ефективните средства за борба със сивата икономика, защото се изразходват целево и по предназначение, пояснява той. Всички магазини, в които могат да бъдат похарчени ваучерите задължително са регистрирани по ДДС- освен че се плаща ДДС върху цялата сума, те увеличават и покупателната способност на населението, коментира мениджърът. Трябва да се знае, казва Жан Истас, че това са пари, които не можеш да спестиш, а да изхарчиш за определен период от време. В други страни, където пазарът е либерализиран и няма квотен принцип приблизително 30% от населението ползва ваучери за храна. Предполагаме, че в краткосрочен план квотната система ще бъде преразгледана, това е намерението и на българското министерство на финансите, съобщи той. Целта на ведомството е да се запази общата квота, но между операторите на ваучерите ще има свободен пазар и свободна конкуренция, което е добро решение, смята Истас.
"Примерно, нашата група "Содексо", която отскоро носи името "Содексо Мотивационни Решения" присъства в 80 страни, а специално с дейността си за ваучерите за храна-в 30 държави. Ние вярваме, че мотивацията на служителите, на външни партньори и контрагенти е ключов момент за развитието на бизнеса", пояснява генералният мениджър. В компанията предстои да стартират програми за стимулиране на външни партньори, което ще помогне на клиентите в момент, в който искат да подсилят дадена услуга или продукт, да стимулират екипите си и външните си контрагенти. "Ние никога не инвестираме краткосрочно и вярваме, че България е развиващ се пазар, където си струва да се работи", уверява Жен Истас. Услугите, които предлага компанията са свързани с дейности, които други техни колеги решават да аутсорсват, така че потенциалът за в бъдеще е изключително голям не само в България, но и в други страни. Тенденцията е фирмите да се съсредоточават върху основната си дейност и всичко, което е извън нея да бъде извършвано на принципа на аутсорсинг, заключава мениджърът Жан Истас.
19min.bg си запазва правото да изтрива коментари, които не спазват добрия тон.
Толерира се използването на кирилица.
Няма коментари към тази новина !
Въвеждат се ограничения в центъра на ...
бТВ Синема 05 май 21:00ч.
Режисьор: Ханс Петер Моланд
В ролите: Фарес Фарес Assad Николай Ли Карл Мьорк Джохан Луис Шмид Роуз Кнудсен Пол Свер Хаген Джоханъс
Млада семейна двойка е на излет в планината. Седнали са на тревата и си припомнят годините, в които още не са били женени. До тях си играе шестгодишният им син.
- Помниш ли, мила, на това място сме идвали преди седем години и точно тук правихме любов…
- Аз къде бях по това време, татко? – прекъсва го детето.
- Как да ти кажа, моето момче, на идване те носех аз, на връщане – майка ти!
Не позволявайте да ви налагат темпо на работа, което