Свързани новини

25.02.2020 15:19

Цялата истина за тола, който стартира на 1 март и евроустройствата за таксуване

Видян 8027 пъти | Коментари 2
Гласували 1 рейтинг: 5.0000
много слаба слаба добра много добра страхотна

      Превозвачите на товари и пътници, които съсипват пътната мрежа, но тя се ремонтира 80% за сметка на автомобилистите, извоюваха нищожно заплащане на тол такси от 1 ст./км. С това ще продължат да вредят, а ще дават още по-малко, отколкото преди, докато всички им плащаме сметката.
Сега обаче им се налага поне да вземат срещу символична такса европейски бордови устройства, за да бъдат електронно отчитани курсовете им. Но и това не им харесва. Разпространяват всякакви слухове, които нямат нищо общо с действителността за апаратите и за действието на най-големия технологичен проект, осъществяван в България до момента.
Как стоят нещата наистина дни преди старта на българската тол система – единственото най-модерно нещо в Европа, с което разполагаме, разказва един от малцината експерти в тази област - Иван Георгиев, търговски директор на Интелигентни Трафик Системи АД:

Кои специфики на българската тол система налагат използването на бордови устройства и защо е необходимо подписването на абонаментен договор?



Във всяка държава тол системите са различни. Някои са изградени още преди десетилетия и не са автоматични.


Българската тол система истина е най-модерното решение и е високотехнологична система, която осигурява пътуване без спиране за заплащане на тол такси. Затова се налага използването на бордовите устройства, особено при регулярни пътувания.



Директно сравнение на нашата система с тези в други държави не е възможно, защото системите са различни. В много от страните, ако бордовото устройство не генерира потребление, се начисляват допълнителни суми, които могат да достигнат неколкостотин евро. Във всяка страна се заплащат такси за функционирането на бордовите устройства под различна форма.
В България избрахме да предоставяме всяко устройство срещу депозит от 1 лев. Заплащането на пълнатаму стойност, каквато е практиката в европейските държави,  би било твърде голям разход за местните превозвачи. Ако те имат голям автопарк, трябва да заплатят значителна сума наведнъж, преди старта на тол системата на 1 март.
Месечна такса от 15.90 лв (без ДДС) осигурява ползването на бордовото устройство, гарантира поддръжката и сигурността на експлоатацията му, включва разходите за трафик данни, пакет смс съобщения, както и поддръжката на огромната софтуерна и ресурсна инфраструктура, която работи 24/7и стои зад това бордово устройство, за да може то да функционира без прекъсване и с висока точност.

Какво представляват бордовите устройства, които осигурявате? Има спекулации, че са китайски и струват 1 евро?



Бордовите устройства неса китайски, нито са евтини. Те са с високо качество и степен на сигурност, както и съответстват на високите изисквания за толтаксуване на АПИ, описани в нормативната уредба, които сме длъжни да спазваме като национален доставчик на услугата и официален партньор на АПИ.
По-евтините  бордови устройства, съответно с по-ниски технически характеристики, биха довели до неточности в таксуването, които ползвателите биха платили под формата на глоби. Затова държавата е определила да се използват качествени бордови устройства от вида, който предлагаме. Те са компонент от цялостната система за отчитане на тол такси, изградена от нас. Същото важи и за използването на тракери,  които не отговарят на изискванията и би билоогромен риск да бъдат използвани затол таксуване. Отговаряйки на високите изисквания към нас като доставчик на услугата до крайните ползватели, нашата цел е да предотвратим рисковете за нашите клиенти и да им дадем стабилно и професионално решение на най-високо ниво.

Какво представлява цялостната услуга за автоматично таксуване?



Онлайн платформата TollPass предоставя лесен достъп до услугата за автоматично тол таксуване за тежкотоварните автомобили над 3.5 тона чрез бордово устройство.За да я заявят, потребителите трябва да регистрират личен  профил. В него ще могат сключат договор, да управляват заплащането на пътни такси на автомобилите си, да следят потреблението и движението на превозните средства в реално време, да имат постоянен достъп до финансово - счетоводните си документи, както и много други удобства.
ТollPass гарантира качествена услуга, включваща сигурно управление на данните и достъпа, винаги актуална информация за разполагаемия баланс, зареждане на суми в баланса и възможност за добавяне на МПС в договора.Всичко това е изцяло онлайн. Потребителите могат да посетят тол платформата, където до няколко минути ще имат сключен договор и заявка за доставка на бордови устройство до удобен за тях адрес.

Как определяте категорията на тежкотоварните автомобили над 3.5 тона при сключването на абонаментните договори? Появиха се въпроси, свързани с категориите F1, F2 и F3 в талоните на автомобилите?



Тегловият клас на пътното превозно средство е един от параметрите при изчисляване на дължимата тол такса. Като национален доставчик на услугата, прилагаме нормативната уредба, валидна за целите на тол таксуването, за категоризиране на пътните превозни средства.



Друг важен параметър е


 



Добави в:
Svejo.net svejo.net
Facebook facebook.com

19min.bg си запазва правото да изтрива коментари, които не спазват добрия тон.

Толерира се използването на кирилица.

  • 002 Anonimen 26.02.2020 19:26

    Цитират се други страни и системи - ама сравнителни примери няма! Ако аз имам камионче което ползвам от време на време - ама всеки месец да им снасям по 20 лева (без ДДС) защо?

  • 001 Тихомир Томов 25.02.2020 16:02

    От устата на експерт нещата звучат правдиво .......................Дадат ли думата на тъпаците от Министерствата съмненията са налице .

RSS

Най-нови

реклама

към тв програма тв програма

бТВ Синема 28 април 21:00ч.

Специален отдел Q: Ловци на фазани

Режисьор: Микел Норгард
В ролите: Николай Лий Коос, Фарес Фарес, Пилу Асбек, Давид Денсик, Даника Чу

виц на деня


"Моля, не повръщайте под масите! И там има ора..." - Надпис във врачанска кръчма

към хороскоп хороскоп

лъв