Свързани новини

20.02.2020 13:43

Защо ще загубим ½ млрд. лв., за да дадем на Щрабаг Летище София?

Видян 4672 пъти | Коментари 1
Гласували 2 рейтинг: 5.0000
много слаба слаба добра много добра страхотна


Комисията за защита на конкуренцията остави без уважение жалбите на четиримата класирани на задни позиции претенденти да вземат на концесия летище София срещу избора на консорциума Софт Кънект за частен оператор на аерогарата. Според антимопонолния орган техните претенции са неоснователни, решението обаче може да се обжалва в 14-дневен срок през тричленен състав на Върховния административен съд, пише Медиапул. Според известния икономист и анализатор Илиян Василев – специалист по Русия, санкционния милиардер Олег Дерипаска бил сянката зад ударилите джакпота и спечелили кандидати, чрез Щрабаг. Още при предишната провалена процедура преди 2 години  се заговори, че

по 300 милиона причини

именно витаещият имиджово около Мюнхенското летище кандидат бил фаворит на нашата власт.
Въпреки първоначално обявяваните от медиите за водещи кандидати на турско – френския или на англо – китайския консорциум в конкурса, Транспортното министерство изненадващо класира на първо място френско-германския консорциум Соф Кънект.Макар официално обявеното като изискване максимално заплащане за правото да се управлява най-растящото по трафик летище в Европа през последните 3 години – нашето, да беше пренебрегнато по неизвестни причини.


Предложеното от победителя годишно концесионно възнаграждение от 24,54 млн. евро да беше едва №3 като сума, а по начало бе обявено – и това е нормално – че търсим най-висока цена. Особено в проекция 30 години, за колкото е концесията, загубата на пари за държавата се очертава грамадна: ЧЕТВЪРТ МИЛИАРД ЕВРО (247,8 млн.)ИЛИ  ПОЛОВИН МИЛИАРД ЛЕВА. Трудно обяснимо по пътя на логиката и нормалността. Особено при

отказ на държавата да проведе преговори за подобряване на финансовите параметри с явно фаворизирания от нея купувач


Техническата оферта обаче получи максималните точки и това натежа в предпочитанията на ведомството. И правителството и повярва, въпреки че е наясно с печалния опит от качеството на работата на Щрабаг на Летище София – ще ви припомним повече по случай в утрешния брой.


На второ място бе класиран френско-турският консорциум между Ерпор Дьо Пари и ТАВ Хавалиманларъ Холдинг, който предложи най-високото концесионно възнаграждение от 32, 8 млн. евро годишно. Трети остана Фрапорт България, който държи на концесия летищата в Бургас и Варна.


Четвърти в конкурса е британско-китайският консорциум Витоша между летищния оператор Манчестър Еърпорт Груп и британското подразделение на китайската Бейдзин Кънстракшън Ейнджиниринг Груп (BCEG). Тяхната техническа оферта взе максимума от сто точки, но предложеното концесионно възнаграждение от едва 19, 94 млн. евро бе най-малкото.
Последното място остана за консорциум ССБ София Еърпорт Джей Ви с участник оператора на летището в датската столица Копенхаген Еърпортс и водещ партньор швейцарското дружество ССБ Зауервайн & Шефер Бау АГ.


И четиримата загубили надпреварата подадоха жалби пред КЗК, които

Добави в:
Svejo.net svejo.net
Facebook facebook.com

19min.bg си запазва правото да изтрива коментари, които не спазват добрия тон.

Толерира се използването на кирилица.

  • 001 Anonimen 22.02.2020 18:24

    за да ги откраднат от правителството.....и да строят небостъргачи....

RSS

Най-нови

реклама

към тв програма тв програма

bTV Cinema 12 април 21:00ч.

Твърде лично

Режисьор: Пиер Морел
В ролите: Лиам Нийсън, Маги Грейс, Фамке Янсен

виц на деня

Тя го вижда да си стяга куфарите и пита:

- Какво значи това?

Той:

- В Южните морета има един остров, където мъжът като прави секс с жена, му дават 25 евро.

Тя:

- Ха, тогава и аз ще дойда, да те видя как ще изкараш с 25 евро на месец!

към хороскоп хороскоп

водолей