Учени откриха живот на спътник на Сатурн

07.06.2010 09:35

Учени откриха живот на спътник на Сатурн

Учени от НАСА откриха признаци за наличието на живот на най-големия спътник на планетата Сатурн – Титан.

Заключенията за съществуването на примитивни видове биологичен живот на Титан са направени на основата на анализ на данните, получени от американския спътник “Касини“. Според тях тези “жизнени форми дишат атмосферата на голямата луна на Сатурн и консумират намиращите се на повърхността на Титан химически съединения, получавайки така необходимата енергия. Смятаме, че намиращият се в атмосферата на Титан водород се използва от биологическите форми както на Земята живите организми дишат кислород, заяви един от изследователите Крис Маккей. Той не изключва това да е съвършено нова форма на биологичен живот, напълно различаваща се от земната. Титан е втория по големина спътник в Слънчевата система. Открит е през 1655 г. от холандския астроном Християн Хюйгенс. Диаметърът на Титан е 5152 км или с 50% по-голям от този на Луната.