Към 2030 г. Европа ще се нуждае от 14 пъти (!) повече батерии спрямо днешното търсене. Ето защо LFP батериите (литиево-йонно фосфатна батерия), които комбинират преимуществата на по-дългия живот (презареждане до 6000 пъти), достъпност и безопасност, набират все по-голяма популярност на разрастващия се пазар на батерии за електромобили, предаде vesti.bg.
Сръбската компания ElevenEs е разработила своя собствена LFP технология за производство на батерии за пътнически автомобили, автобуси, камиони и други индустриални превозни средства. Компанията наскоро откри изследователски и развоен център в Суботица, където работи международен екип от инженери и учени.
Наскоро сърбите подписаха споразумение с EIT InnoEnergy, които Pitchbook определя като най-активния световен инвеститор в устойчива енергия, познат като първи инвеститор в шведската Northvolt и френската Verkor.
Двете страни обявиха намерение да изградят първия в Европа гигазавод за LFP батерии. Към 2023 г. ElevenEs ще може да произвежда LFP клетки с общ годишен капацитет от 300 MWh. Строежът на завода с капацитет 8GWh ще стартира през 2024 край Суботица, като в последствие (не се посочват крайни дати) капацитетът му трябва да достигне 16 GWh – достатъчни за 300 000 коли годишно.
В Сърбия разполага с едно от най-големите находища на литий в света.
Иначе търсенето на LFP батерии се увеличава, което потвърждават и скорошните слухове около Tesla и BYD в Китай. Друг слух казва, че бъдещите малки електромобили на Renault също ще разчитат на LFP батерии, а като всеобща тайна се приемат плановете на VW Group да използва LFP за бъдещите базови електромобили на платформата МЕВ.
19min.bg си запазва правото да изтрива коментари, които не спазват добрия тон.
Толерира се използването на кирилица.
Няма коментари към тази новина !
Георги Кабаков остана извън списъка на ...
бТВ Синема 28 април 21:00ч.
Режисьор: Микел Норгард
В ролите: Николай Ли Карл Мьорк Фарес Фарес Assad Соня Рихтер Мерит
Днес е възможно да сте изложени на по-високи нива на