Рекламацията на дефектни стоки вече няма да се прави само в магазина, от който продуктът е купен, а от всеки магазин от същата верига в град и на адрес, където на клиента му е удобно. Това е една от предвидените промени в Закона за потребителя, подготвени от икономическото министерство, пише "Монитор".
Досега от купувача се очаква да отиде в същия, магазин от който е направил покупката, и там да я рекламира. Така клиент на една верига, който е направил покупка в София, а живее в Русе, би трябвало да се върне до столицата, а не да отскочи до магазин от веригата в своя град.
Сред оплакванията на изпатили клиенти, когато купят техника и тя даде дефект още в началото, търговецът може да я поправя отново и отново в рамките на гаранционния срок, но не и да я подмени. Затова този вид завоалирана измама също ще бъде премахната и един продукт може да претърпи не повече от три поправки, преди да бъде заменен с чисто нов. Ако става дума за сезонен продукт, който е изчерпан (например сандали), клиентът получава парите си отново, а не го задължават да си избере друг вид обувки с доплащане например.
С новите изисквания се затяга контролът над интернет търговците, както и всички други, които предлагат стоки от разстояние. Това включва и търговците в специализирани тв програми. Никой продавач от разстояние няма право да върши продажбите по импулсен телефон. Всеки, който извършва такава търговия, трябва задължително да е с физически офис адрес.
19min.bg си запазва правото да изтрива коментари, които не спазват добрия тон.
Толерира се използването на кирилица.
Няма коментари към тази новина !
Забранява се използването на водата от ...
бТВ Синема 26 май 21:00ч.
Режисьор: Стивън Долдри, Кристън Дюрвурт
В ролите: Руни Мара Сестра Оливия Мартин Шийн Father Juilliard Вагнер Моура Хосе Анджело
Неможе да се каже, че си взаимодействате с другите хора