"Няколко екипа работят за прецизиране и оптимизиране на механизмите за работа по европейските програми", заяви Меглена Пугчиева в рамките на деня на отворените врати по ОП „Транспорт“ , която се проведе в сградата на Министерство на транспорта, предаде БГНЕС.
Промените трябва да са готови в средата на идния месец и ще включват изменение: в постановление 121,опростяване на процедурите и начините на подготовка на тръжните процедури, създаване на оценителни комисии за повече контрол и прозрачност. Нели Йорданова ръководител на ОП „Транспорт“ сподели, че „надежда винаги има“, за възстановяване на междинните плащания на проектите по ИСПА. От Европа ще направят проверка у нас, в края на януари и ще обявят решението си, не по рано от март. Мария Чакърова директор на дирекция СРИП от жп инфраструктурата, каза, че НКЖИ работи по 20 проекта по европейското финансиране, а днес ще бъдат отворени документите за участие в географската информационна система. Най-големият европейски проект на НКЖИ е жп- линията Видин-София. Приоритетни са, рехабилитацията на Мездра, Горна Оряховица и Пловдив-Бургас. Приключил е и първият етап от модернизацията на жп линията София -Пловдив. Тя обясни, че реформите в жп са по-трудни, защото се извършват при условията на движещите се по трасетата влакове. Плугчиева обеща да има ден на отворените врати за всички програми и отчете, като основни приоритети автомагистралите Марица, Струма и жп транспорта. Зам. изпълнителният директор на НАПИ Асен Антов подробно представи проекта по автомагистрала „Марица“, която е готова, като технически проект, а процедурите по отчуждаването трябва да приключат до края на тази година. Готови са апликационните форми. Магистрала „Хемус“ също е готова като проект, а отчуждаванията на терени към нея приключват. До края на месеца ще има решение, от какъв инфраструктурен проект да бъде заменен Кърджали- Подкова, прогнозите, за чиято ефективност са били незадоволителни. За последните три месеца са назначени 60 нови служители. До края на 2010 г. трябва да бъде създадена основната комуникация в речната инфраструктура, като бъдат свързани референтните станции. Основни бенефециенти на ОП „Транспорт“ са НАПИ и НКЖИ, посочи Нели Йорданова. За модернизацията на жп линията Видин – София са предвидени 320 млн.евро, за модернизацията на София-Пловдив 125 млн.евро, за модернизация на София-Перник- Радомир – 100 хил.евро.За развитие на пътната инфраструктура по трансевропейските и основни национални транспортни оси са предвидени 989,59 млн.евро, а напредналото вече изпълнение на метрото от хотел „Хемус“ до Централна автогара и Централна жп гара струва 185,19 млн.евро, а строителството на интермодален терминал още 25,90 млн.евро, като това според Йорданова е начина БДЖ да привлече потребители на другите видове транспорт.
19min.bg си запазва правото да изтрива коментари, които не спазват добрия тон.
Толерира се използването на кирилица.
Няма коментари към тази новина !
bTV Cinema 19 май 21:00ч.
Режисьор: Мартин Цандвлит
В ролите: Улрих Томсен, Заки Юсеф, Софи Торп, Андерс Матесен и др.
Тя го вижда да си стяга куфарите и пита:
- Какво значи това?
Той:
- В Южните морета има един остров, където мъжът като прави секс с жена, му дават 25 евро.
Тя:
- Ха, тогава и аз ще дойда, да те видя как ще изкараш с 25 евро на месец!