Свързани новини

28.11.2021 07:31

Изгорелият автобус на АМ Струма е имал изключителна система за сигурност. За мен е имало взрив: Превозвач

Видян 3881 пъти | Коментари 0
Гласували 1 рейтинг: 5.0000
много слаба слаба добра много добра страхотна

Голяма популярност доби видео с коментар на превозвача Себахтин Исмаил за трагедията на АМ "Струма" , съобщава Гласове. Според него при пожар са щели да се задействат защитите на автобуса като автоматично отваряне на вратите и аварийните люкове на тавана и затова подържа версията, че е имало взрив. "Гласове" се допита до експерт по сигурността на транспорта, работил в голяма компания, който потвърди заключенията на Себахтин Исмаил по отношение на сигурността на този модел. Той изрази хипотеза, че огънят може да е тръгнал от допълнително монтиран резервоар за гориво зад шофьора. Възможно е то да се е пробил и възпламенил, а противопожарната защита да не се е включила, защото резервоарът не е сериен и няма връзка със защитите на рейса.


За мен е имало взрив в този автобус, не е изключена възможността за тероризъм, не знам защо службите не проверяват подобна версия. При пожар, твърди Себахтин Исмаил, автобусът влиза в авариен режим и се задействат всички системи за защита. Няма как да изгори този автобус, автобусът започва да гаси себе си, обосновава се Исмаил. Абсурд е за минута да изгори. Има два големи аварийни люка, на тавана на автобуса, които автоматично се отварят при пожар.


"Според мен на 90% е имало първоначелен взрив в автобуса. Не изключвам и версията и терористичен акт. Лошото е, че на "Капитан Андреево" автобусите почти не се проверяват. Дизелово гориво не може така да предизвика взрив. Може тези газови бутилки да са купени от Турция, където там е много евтин. Той не е разрешен в ЕС.", смята бизнесмнът.


По думите му взривът може да е причинен от много газови бутилки.


Превозвачът споделя, че автобусите, произведени след 2018 г. имат 9 системи за безопасност съгласно еврорегламентите.


"Пожарната инсталация е една от тях. В нея има пожарогасители и системи за известяване. Всичко се намира в багажното отделение. Автобусът може да бъде изгасен сам до пристигане на пожарната, защото купето и седалките не са леснозапалими", обясни той пред Nova News.


По думите му при двигателя има система, която при най-малко късо съединение или пожар автоматично задейства всички системи в автобуса.


"Пътниците по най-бързия начин трябва използват чукчетата в автобуса при подобен инцидент и да напуснат по най-бързия начин."


"Това включва аварийно спиране, аварийно отваряне на вратите и люковете, които се намират вътре", разкри превозвачът. И посъветва при пожар или опасност от такъв стъклата да се счупят възможно най-бързо с аварийните чукчета, каза още той.


Експертът с когото "Гласове" се свърза потвърди, че българският превозвач е коректен по отношение на детайлите за противопожарните системи на този модел автобуси.


"Изискванията за сигурността са много високи."


Според него обаче версията за тероризъм не е обоснована. Той обяснява трагедията от практиката си:


“Имаше случай във Франция, при който фирмата превозвач е монтирала допълнителен резервоар за гориво зад шофьора. При удар резервоарът се разпорва и се подпалва автобуса. Мога да допусна подобна версия.”


Експертът до който се допитахме припомни подобен случай във Франция от 2015-а година. При катастрофа между автобус и ТИР загиват 43-ма души.


"В този случай резервоарът не е бил сериен, а допълнителен."


Във Франция стигат до заключението, че изтичането на дизел е предизвикало изпепеляването на автобуса при инцидента тогава


При сблъсък с товарен автомобил метална част е повредила спомагателния резервоар и изтеклият дизел може да е причина за опустошителния пожар. Разследващите подозират, че дизелът е могъл да се запали, например, когато е влязъл в контакт с нажежен предмет.


При катастрофата на около 40 километра източно от Бордо двете превозни средства се запалиха и автобусът се превърна във фатален капан за повечето от пътниците.


Твърди се, че мъгла от дизеловото гориво се е разпръснала от повредения спомагателен резервоар. Докато течният дизел е трудно запалим, тази мъгла, малки капчици дизел, се запалва много лесно, обясняват тогава експерти.


 


 



Добави в:
Svejo.net svejo.net
Facebook facebook.com

19min.bg си запазва правото да изтрива коментари, които не спазват добрия тон.

Толерира се използването на кирилица.

Няма коментари към тази новина !

RSS

Най-нови

реклама

към тв програма тв програма

бТВ Синема 24 юли 21:00ч.

Бърз и яростен

Режисьор: Джъстин Лин
В ролите: Вин Дизел, Пол Уокър

виц на деня

СМС от жената:
- Довечера да прибереш децата от улицата. Изкъпи ги, нахрани ги и ги сложи да спят!
СМС от мъжа:
- Изкъпах няколко, докато намеря нашите

към хороскоп хороскоп

телец

готовност

Днес вашите желания вероятно ще се разминават с тези