До края на юни догодина се очаква да пристигнат поръчаните от Столичната община още 30 нови единични дизелови автобуса, които да сменят возила на градския транспорт в София от 1978, 1988 и 1989 г.
В края на октомври общинското дружество Столичен автотранспорт е обявило, че търси фирма, която в рамките на половин година да достави автобусите и да обучи шофьорите как да работят с тях, предаде Сега. За целта дружеството ще плати над 10 330 000 лв., а срокът, в който фирмите могат да подават оферти, е до 12 декември.
Два дни по-късно офертите ще бъдат отворени. С това обаче няма окончателно да приключи службата на най-старите возила в София - част от тях ще продължат да поемат по-отдалечени линии, основно до селата около столицата. Причината е, че от общината не искат да пускат по-нови коли по старите пътища, докато не ги ремонтира.
19’ припомня, че през септември Столичната община пусна в употреба 110 съвсем нови автобуса от Китай. За тях тя плати над 40 млн.лв. Возилата са нископодови, климатизирани, с видеонаблюдение, мобилен интернет, ергономични седалки и са с най-високия екологичен стандарт в Европейския съюз - ЕВРО 6. В момента автобусите обслужват 9 линии на градския транспорт в София. Производител на возилата е компанията Джънджоу юйтун бус ко. лимитид, която миналата година спечели поръчката за изработката им.
Плановете на Столичната община са през 2019 г. средната възраст на автобусите на градския транспорт да бъде 7 години, а най-старите возила да бъдат на 12 години. Преди година и половина общината смени с нови всички стари автобуси на линиите, които свързват Младост с центъра, автогарата и Южния парк.
19min.bg си запазва правото да изтрива коментари, които не спазват добрия тон.
Толерира се използването на кирилица.
Няма коментари към тази новина !
бТВ Синема 21 април 21:00ч.
Режисьор: Микел Норгард
В ролите: Николай Ли Карл Мьорк Фарес Фарес Assad Соня Рихтер Мерит