Свързани новини

11.11.2014 14:08

Българите са сред най-активните нации в интернет

Видян 1140 пъти | Коментари 0
Гласували 0 рейтинг: 0.0000
много слаба слаба добра много добра страхотна

За втора поредна година България е част от глобалното проучване на Google - Consumer Barometer. Проучването, публикувано в края на октомври, позволява сравнителен анализ за това как потребителите в различните държави по света използват интернет, какви са навиците им на използване на разнообразието от устройства, как пазаруват и как консумират онлайн видео.


Данните от Consumer Barometer са представителни, като са събрани чрез две отделни анкети проведени от TNS и обхващат периода от януари до март 2014. В анкетите са взели участие хора на възраст над 16 години от 47 държави по света.


Компанията Пиеро 97 прави интересен анализ, съпоставяйки данните от Google Consumer Barometer за България спрямо спряганите за по-развити пазари - САЩ, Германия, Англия, Китай, Япония и Южна Корея.


Най-често използваното устройство в България все още е компютъра (69% от населението), следван от смартфона (33%) и таблета (15%). Тези цифри потвърждават данните за постоянен растеж на притежателите на „умни устройства". Пиеро 97 обръща внимание, че най-актуалната статистика за притежателите на смартфони сред населението е от месец май 2014 г. идваща от проучване на Gemius, според което у нас вече над 40% от населението използва смартфон. Разпределението сред половете е почти еквивалентно, като мъжете имат лек превес в притежанието на „умни устройства".


Анализът по възрасти, съвсем очаквано показва по-широко разпространение на смартфони и таблети сред по-младите потребители, като 64% от хората на възраст под 25 години притежават смартфон (31% от тях имат таблет). Това разбира се не означава, че от другите възрастови категории игнорират този тип устройства - до 44-годишна възраст потребителите са над средните стойности за страната.


По-голямата част от населението на България влиза в интернет всеки ден, като това важи и за 57% от хората на възраст над 55 години. При паралелно използване на телевизия и свързано с интернет устройство, в немалка част от случаите използването на интернет е пряко свързано с видяното по телевизията (13% от случаите у нас, при ниво за Англия от 14%).


Тези цифри са атестат за нарастващата необходимост от адекватно онлайн присъствие за всеки един бранд, включително необходимостта от сайтове адаптирани за екраните на различен тип устройства - компютърни екрани, различни размери таблети и смартфони. Очевидна е нуждата от повече ТВ кампании, които да изкушават и подтикват към активно действие от телевизионния екран - към онлайн пространството - инфо-търсене, игри, гласувания, награди и т.н. Подобен род рекламни комуникации са в унисон с потребителските навици обобщени в Google Consumer Barometer.


От изследването става ясно, че над половината от интернет потребителите в България планират покупката си предварително, като понякога ( 14% от случаите) този период на проучване и сравнение обхваща седмици.



Добави в:
Svejo.net svejo.net
Facebook facebook.com

19min.bg си запазва правото да изтрива коментари, които не спазват добрия тон.

Толерира се използването на кирилица.

Няма коментари към тази новина !

RSS

Най-нови

реклама

към тв програма тв програма

бТВ Синема 28 април 21:00ч.

Специален отдел Q: Ловци на фазани

Режисьор: Микел Норгард
В ролите: Николай Лий Коос, Фарес Фарес, Пилу Асбек, Давид Денсик, Даника Чу

виц на деня

Тя го вижда да си стяга куфарите и пита:

- Какво значи това?

Той:

- В Южните морета има един остров, където мъжът като прави секс с жена, му дават 25 евро.

Тя:

- Ха, тогава и аз ще дойда, да те видя как ще изкараш с 25 евро на месец!

 

към хороскоп хороскоп

везни