14.07.2011 17:37

Трайчо хвърли 1,5 млн. лева за очевидна статистика

Видян 1693 пъти | Коментари 0
Гласували 0 рейтинг: 0.0000
много слаба слаба добра много добра страхотна

1,5 милиона лв. бяха хвърлени от Министерството на икономиката за да разберем нещо, което вече знаем. Поредното статистическо проучване, представено вчера НЕ пред всички медии, глътна този ресурс, за да научи какво харесват и какво не чужденците, които идват на почивка у нас. От ведомдството на Трайчо за кой ли път бяха пропуснали дори един прес-рилийс да сглобят, което предизвика възмущение сред журналистите. За какво тогава издържаме огромна дирекция за връзки с обществеността на Трайков?
Отговорът, който беше получен, разбира се, напълно съвпадна с очакванията. Най-големият проблем на страната ни, според гостуващите, е мръсотията. От друга страна, те, за разлика от българите, смятат почивката тук за изгодна. Морето ни се радва на най-голяма популярност като дестинация.
Тези изводи, които всеки може и сам да направи, наблюдавайки положението в страната ни струваха 1,5 млн лева. В момента едно национално представително социологическо проучване струва от 3 000 до 5 000 лева, а за това са изхарчени над 300 повече. Това не е първото безобразие на министъра на икономиката, енергетиката и туризма Трайчо Трайков. Той за пореден път се възползва от характерната представа за нацията ни като стадо без глас и очаква преглътнем и този харч.
След като 6 578 000 лв. бяха похарчени за реклама на българския туризъм в най-гледаните европейски тв канали през април тази година, сега отново по подобен начин се изразходват средства, които по никакъв начин няма да донесат дивиденти.
Парите, които бяха изхарчени предния път, са от проекта Провеждане на целогодишна рекламна кампания на България по водещи паневропейски телевизионни канали. Те обаче не успяха да увеличат броя на туристите у нас.
Българите най-често прекарват почивката си на гости при роднини на село, малко кърска работа и повече мързелуване, вместо наемане на вила. Културният и СПА-туризмът са предпочитаните начини за отдих от чужденците през цялата година, показват данни от проучване на консорциум Синеста, представено в БТА от ръководителя на обединението Иво Желев. Проучването е част от проекта Маркетингови проучвания и оценка на ефективността на националния маркетинг, финансиран по оперативната програма Регионално развитие на Министерството на икономиката, енергетиката и туризма.
При изследването на нагласите и предпочитанията на чуждестранните и българските туристи са били направени малко над 51 000 интервюта. Проучването е продължило около 12 месеца, анкетирани са били хора над 15 години, които са направили минимум една нощувка, както през активния, така и извън този сезон, 2009 г. и 2010 г.
Чужденците, които избират България за почивка, обикновено са така наречените ваканционни туристи. Те отделят повече средства, имат по-специални изисквания към почивката и се подготвят повече за нея.
Българинът решава да почива спонтанно - средно две седмици преди ваканцията. Чужденците обмислят отдиха си два и повече месеца преди осъществяването на почивката.
Между 55-72 на сто от всички почивки са на море. Със силен от чужденците интерес се ползват Тракия, Родопите, Рила, Пирин за разлика от относителната липса на интерес към районите на Стара планина, Дунавския и старите български столици, сочи анализът.
И сънародниците ни, и чужденците се оплакват от лошата инфраструктура. Българите намират цените за високи, докато за чужденците е почти единодушно мнението, че цените са достатъчно изгодни. Те са в състояние да се откажат от почивка у нас заради затруднения достъп за хора с увреждания, показват данните от проучването.
Българинът е по-стиснат при почивката си и харчи 19 – 25 евро на ден, докато чужденците се отпускат и харчат между 70 и 90 евро.
Това, което чужденците най-много харесват у нас е природата, отношенията с местните, настаняването, типичната кухня, културните забележителности и условията за ски през зимата.


 



Добави в:
Svejo.net svejo.net
Facebook facebook.com

19min.bg си запазва правото да изтрива коментари, които не спазват добрия тон.

Толерира се използването на кирилица.

Няма коментари към тази новина !

RSS

Най-нови

реклама

към тв програма тв програма

бТВ Синема 21 април 21:00ч.

Специален отдел Q

Режисьор: Микел Норгард
В ролите: Николай Ли Карл Мьорк Фарес Фарес Assad Соня Рихтер Мерит

виц на деня

Има два типа хора. Аз избягвам и двата

към хороскоп хороскоп

лъв