Свързани новини

19.01.2011 16:38

МИЕТ ни засипа с лъжи, но не измива срама от далаверите си за милиони

Видян 2047 пъти | Коментари 0
Гласували 1 рейтинг: 5.0000
много слаба слаба добра много добра страхотна

През декември, на последното заседание на Националния съвет по туризъм, МИЕТ изнесе следните данни, които цитираме от в. Сега – за рекламни брошури е определен бюджет от 7,9 млн. лв. и тираж 635 000 лв. Простата аритметика показва, че ако се вярва на изнесеното от институцията на НСТ – висшият консултативен орган в туристическия бранш, цената на бройка е 12,44 лв.
След публикацията на 19’ миналия ден от Министерството на икономиката, енергетиката и туризма ни пишат, наред със старите, и нови неща, което ще да означава, че са послъгали през декември: “7.9 млн. лева е стойността на целия проект, който включва различни дейности. За дейността Изработка и разпространение на рекламни брошури за България – имиджова и тематични е проведена обществена поръчка с максимална индикативна цена от 3 264 999 лв – сумата е заложена по фиш и е одобрена от управляващия орган на програмата. След провеждане на обществената поръчка е постигната цена от 1 977 212.90 лева. Тази стойност се отнася за изработването на 890 хил. брошури, а не 635 хил, както твърдите вие. Средната себестойност на една брошура е 2.22 лв.”Това за пореден път означава пладнешки грабеж. Проверка, която направихме в 2 водещи български печатници доказа, че далавера има и то яка. Без преговори, без убеждаване и отстъпки, цената при тираж 890 000 броя на пълноцветна брошура от 36 страници (никой не казва каква ще печата МИЕТ, но едва ли по-дебела) в размер А4 (той може да е и много по-малък) е: при едната печатница 23 стотинки или 10 пъти (!!!) по-ниска, а в другата - отколкото в “изпилената” поръчка на министерството, където явно не разбират от тези работи. Или пък се правят, че не разбират, за да раздават милиони на когото трябва. Оставяме настрана факта, че никой не ни налага да спестяваме от евросредствата, които, ако не се употребят, се връщат обратно в Брюксел. В учебниците по туризъм пише, че всеки долар, вложен в реклама на туризма, връща 440. Спестявайки 1 млн. долара, МИЕТ е загубило 440 млн. долара за бранша.“По проектен фиш вестниците ИЗОБЩО НЕ СА ВКЛЮЧЕНИ в кампанията, която предвижда реклама в профилирани туристически списания! А специалистите са наясно, че когато става въпрос за европейски средства, след като нещо е включено в проектния фиш, зададената рамка на изпълнението на проекта не може да бъде променяна. Според нас заслужава внимание фактът, че рекламна кампания, посветена на вътрешния туризъм, се прави за първи път в България”.Тук отново има лъжа! Не е вярно, че не е имало кампании за вътрешния туризъм. Самото МИЕТ проведе кампания с вестник 19 минути за насърчаване на вътрешния туризъм през есента на 2010 г.! И, между нас казано, не си я е платило докрай. Има голямо закъснение по договора. Първата държавна кампания в стил "да върнем българите по българските курорти" се проведе през пролетта на 2009 г. Още през 2008 г. пък Съюзът на инвеститорите в туризма направи браншова кампания за насърчаване на вътрешния туризъм.“Щандът за миналогодишното изложение в Лондон е с 40 кв. м. по-голяма площ от този през 2009 г. Независимо от това, изграждането му струва със 147 хил. лева по-малко спрямо цената през 2009 г. Преди да бъде оттеглена жалбата, за която вие говорите, има решение на Комисията за защита на конкуренцията за нейното отхвърляне”. Това е поредна лъжа, която е много лесно да се провери в Комисията. Жалбата е оттеглена преди решението, за да не се пречи на България. Което явно не е оценено от онези, които бяха организирали незаконна процедура.Накрая се посочва, че Димитрина Христева само участва в борда на Бургартел, но не получава възнаграждение за това, което есетствено ще проверим. Утре очаквайте - поредната далавера за милиони в рекламата на туризма, разкрита от news.bg



Етикети
,
Добави в:
Svejo.net svejo.net
Facebook facebook.com

19min.bg си запазва правото да изтрива коментари, които не спазват добрия тон.

Толерира се използването на кирилица.

Няма коментари към тази новина !

RSS

Най-нови

реклама

към тв програма тв програма

бТВ Синема 21 април 21:00ч.

Специален отдел Q

Режисьор: Микел Норгард
В ролите: Николай Ли Карл Мьорк Фарес Фарес Assad Соня Рихтер Мерит

виц на деня



COVID-19 е като рогата:

- Едни го имат.
- Други ще го имат.
- А трети никога няма да знаят, че са го имали ...

към хороскоп хороскоп

риби

Това е ден за творческа изява и емоционален изблик

Това е ден за творческа изява и емоционален изблик.