Свързани новини

17.01.2011 17:15

Далавера за милиони в Министерството на икономиката зад гърба на премиера

Видян 3272 пъти | Коментари 0
Гласували 1 рейтинг: 5.0000
много слаба слаба добра много добра страхотна

Уникална далавера за милиони в Министерството на икономиката разкри в последния си брой професионалното списание Гранд хотели, абонати на което са най-големите играчи в бизнеса.


Още по-скандалното е, че става въпрос за евросредства по програма Регионално развитие, предназначени за реклама на България. Те бяха привлечени от Анелия Крушкова и Държавната агенция по туризъм в предходния мандат. Към 26 милиона от Брюксел бяха прибавени и 8 от държавния бюджет, което е похвално, защото е рекорд за последните години.


Въпросът е обаче как се харчат, а те не са харчат както трябва!


Най-сензационният пример са парите за брошури. Предвидени за целта са 7, 9 милиона лева. Те се разпределят за 635 000 дипляни. Всяка излиза 12, 44 лева, което при този тираж е истинско грабителство. Истинската цена трябва да бъде поне 100 пъти по-ниска, както знаем от 20-годишния си опит в печатните медии.


Между 2 и 4 пъти са надути цените за изработката на рекламни клипове. Залудо се пръскат и парите за ротация в чуждите телевизии. Вместо да рекламираме зимния си туризъм, в момента ние излъчваме летни клипове, което може да се види по Евроспорт, Евронюз и други световни канали.


В рекламната и телевизионната гилдия неадекватното програмиране се коментира с голяма насмешка.


Грешката не би била важна, ако не ни струваше 7 милиона лева!


Голяма драма избухна и с вътрешните реклами на туризма. Особено тези за пресата. За да бъде постигната невъзможно ниска цена, вестниците са максимално изпилени от бюджета и реално няма никаква полза от мини кампанията, независимо колко пари се харчат. Така големите богатства на България, на които се разчита за нов модел на туризма и европеизирането му, но не се популяризират, пак ще останат скрити. Това са например екодестинациите, получили европейско, но не и национално признание. Така нивото ни си остава най-евтиния ол-инклузив.


Любопитно е, че печеливши от цялата тази работа са семейство Нико и Катя Тупареви, разказват рекламисти. Клюкари разправят, че близки до тях фирми получили решаваща помощ за поемането на бюджета от пиарката на министър Трайчо Трайков. Без да им се доверява, 19’ потърси за коментар Димитрина Христева.Фаворитката на Трайков отрече да е вземала подкуп или да е имала решаваща роля в избора, който бил направен от комисия. Ние сме склонни да й вярваме, понеже напоследък тя стана член на борда на компанията Булгартел от групата на Булгаргаз, където се получава яка заплата за добавка към министерската в добрите стари традиции, наследени от Тройната коалиция.


Христева нямаше яснота по другите конкретни теми, както и какви мерки бяха взети, след като избухна скандал при последното участие на България на WTM в Лондон, което едва не бе провалено. Само Съюзът на инвеститорите в туризма помогна да бъде оттеглено обжалването на закъснелия търг, организиран и проведен с бая пороци, и страната да не загуби стотици хиляди паундове предплатено участие.


Коментарът на МИЕТ по скандалите ще бъде публикуван в утрешния ни брой, тъй като не бе получен до редакционното приключване вчера. По него работели 3 екипа.



Добави в:
Svejo.net svejo.net
Facebook facebook.com

19min.bg си запазва правото да изтрива коментари, които не спазват добрия тон.

Толерира се използването на кирилица.

Няма коментари към тази новина !

RSS

Най-нови

реклама

към тв програма тв програма

бТВ Синема 21 април 21:00ч.

Специален отдел Q

Режисьор: Микел Норгард
В ролите: Николай Ли Карл Мьорк Фарес Фарес Assad Соня Рихтер Мерит

виц на деня

Тя го вижда да си стяга куфарите и пита:

- Какво значи това?

Той:

- В Южните морета има един остров, където мъжът като прави секс с жена, му дават 25 евро.

Тя:

- Ха, тогава и аз ще дойда, да те видя как ще изкараш с 25 евро на месец!

 

 

към хороскоп хороскоп

телец