Свързани новини

18.06.2010 10:51

Г. Лозанов: Надявам се да стигнем до конкретния произход на капитала в медиите

Видян 1506 пъти | Коментари 0
Гласували 0 рейтинг: 0.0000
много слаба слаба добра много добра страхотна

Разговорът за прозрачността в собствеността на медиите най-после като че ли навлезе във фаза, която ще доведе до нови законови мерки, които пък от своя страна ще доведат до това тази прозрачност да престане да бъде само лозунг, както общо взето беше през последните 20 години и се надявам да стигнем до конкретните собственици и до конкретния произход на капитала, заяви доц. Георги Лозанов, председател на Съвета за електронни медии (СЕМ).


"Това не е някаква самоцел, търсене на истината за самата истина, макар че и това, разбира се, е важно. Това е свързано със спецификата на медиите. Там собствеността, капиталите са част от посланието и най-малкото поне трябва предварително да знаеш - тази неизвестна величина трябва да стане известна - за да знаеш кой и защо точно това ти говори", каза Лозанов. Според него тази информация може да бъде получена на базата на консенсус на повечето от собствениците. "И започва да става реална възможността да се стигне до някакви конкретни мерки тъкмо защото този консенсус все повече се появява. Самите собственици осъзнават нуждата от това да има регулация на собствеността, включително със средствата на закона, и на базата на това вече е изграден законопроект, за да може в пресата да се търси такъв тип прозрачност. Досега винаги, когато през годините на прехода е ставало дума за законова намеса в пресата, е имало много остра реакция от самите издатели. Сега за първи път по-скоро нагласите са в обратната посока и се очаква държавата да помогне на лоялната конкуренция. Защото вижте, в годините на прехода свободата на словото, когато кажехме тези магически думи, се разбираше да няма цензура, така, както я помним тези, които сме живели през годините на социализма. Сега все повече става ясно, че цензурата не е основният проблем. Основният проблем е нелоялната конкуренция. Нелоялните играчи фактически деформират пазара на информация, оттам фактически манипулират аудиторията", добави той.
Основните проблеми, които дойдоха от липсата на регулативни норми и прозрачност на собствеността, бяха появата и продължителното съществуване на пазара на издания - фантоми и натрупването на концентрации и заговарянето за медийни империи, смята председателят на СЕМ. "Това са новите проблеми, свързани със свободата на словото в България", категоричен бе той. Когато част от медиите се ползват от анонимност и затова могат да говорят в много по-голяма степен, без да отговарят за това пред някого, те стават нелоялни конкуренти спрямо всички останали. "И тогава е в интерес на всички останали да подкрепят мерките за прозрачност и за граница на концентрациите", посочи Лозанов. Промените в закона са една основа за промяна на отношенията в самата медийна среда и нейните основни фигури сами да започнат да се грижат за хигиената на пространството, което обитават, каза още той.



Добави в:
Svejo.net svejo.net
Facebook facebook.com

19min.bg си запазва правото да изтрива коментари, които не спазват добрия тон.

Толерира се използването на кирилица.

Няма коментари към тази новина !

RSS

Най-нови

реклама

към тв програма тв програма

бТВ Синема 21 април 21:00ч.

Специален отдел Q

Режисьор: Микел Норгард
В ролите: Николай Ли Карл Мьорк Фарес Фарес Assad Соня Рихтер Мерит

виц на деня

Възрастна дама иска да паркира колата си. Намества се между колите и блъска предната кола. След това блъска и задната.

Към нея бавно се приближава полицай и пита вежливо:

- Мадам, по слух ли паркирате?

към хороскоп хороскоп

козирог