Свързани новини

07.06.2010 13:58

300 000 души у нас ползват ваучери за храна

Видян 2132 пъти | Коментари 0
Гласували 0 рейтинг: 0.0000
много слаба слаба добра много добра страхотна

Днес 10 % от трудово активното население в България или малко под 300 хил. души получават ваучери за храна, което в сравнение с други страни в Европа е малко число.


Точно в този сектор бизнесът съзира потенциал и фирмите не само, че не напускат страната, а планират развитие. Ваучерите за храна се предоставят като добавка към заплатата, като социална придобивка, но не я заместват. Те са средство за повишаване на мотивацията на служителите, тъй като не се облагат с данък. Какво печели държавата от ваучерите за храна и наистина ли е антикризисна мярка в това трудно време ? Отговорът на този и на други въпроси даде генералният мениджър на една компания, базирана у нас, която съвсем не смята да ограничи бинеса си заради кризата, а напротив - Жан Истас от "Содексо". Ваучерите за храна също са едни от най-ефективните средства за борба със сивата икономика, защото се изразходват целево и по предназначение, пояснява той. Всички магазини, в които могат да бъдат похарчени ваучерите задължително са регистрирани по ДДС- освен че се плаща ДДС върху цялата сума, те увеличават и покупателната способност на населението, коментира мениджърът. Трябва да се знае, казва Жан Истас, че това са пари, които не можеш да спестиш, а да изхарчиш за определен период от време. В други страни, където пазарът е либерализиран и няма квотен принцип приблизително 30% от населението ползва ваучери за храна. Предполагаме, че в краткосрочен план квотната система ще бъде преразгледана, това е намерението и на българското министерство на финансите, съобщи той. Целта на ведомството е да се запази общата квота, но между операторите на ваучерите ще има свободен пазар и свободна конкуренция, което е добро решение, смята Истас.
"Примерно, нашата група "Содексо", която отскоро носи името "Содексо Мотивационни Решения" присъства в 80 страни, а специално с дейността си за ваучерите за храна-в 30 държави. Ние вярваме, че мотивацията на служителите, на външни партньори и контрагенти е ключов момент за развитието на бизнеса", пояснява генералният мениджър. В компанията предстои да стартират програми за стимулиране на външни партньори, което ще помогне на клиентите в момент, в който искат да подсилят дадена услуга или продукт, да стимулират екипите си и външните си контрагенти. "Ние никога не инвестираме краткосрочно и вярваме, че България е развиващ се пазар, където си струва да се работи", уверява Жен Истас. Услугите, които предлага компанията са свързани с дейности, които други техни колеги решават да аутсорсват, така че потенциалът за в бъдеще е изключително голям не само в България, но и в други страни. Тенденцията е фирмите да се съсредоточават върху основната си дейност и всичко, което е извън нея да бъде извършвано на принципа на аутсорсинг, заключава мениджърът Жан Истас.



Добави в:
Svejo.net svejo.net
Facebook facebook.com

19min.bg си запазва правото да изтрива коментари, които не спазват добрия тон.

Толерира се използването на кирилица.

Няма коментари към тази новина !

RSS

Най-нови

реклама

към тв програма тв програма

бТВ Синема 28 април 21:00ч.

Специален отдел Q: Ловци на фазани

Режисьор: Микел Норгард
В ролите: Николай Лий Коос, Фарес Фарес, Пилу Асбек, Давид Денсик, Даника Чу

виц на деня

Диня и жена не се избират. Това си е чист късмет!

към хороскоп хороскоп

козирог

Днес може да се почувствате под напрежение

Днес може да се почувствате под напрежение от