Свързани новини

05.05.2010 12:34

БГ ще прави капитален ремонт на железниците си

Видян 1311 пъти | Коментари 0
Гласували 0 рейтинг: 0.0000
много слаба слаба добра много добра страхотна

 България възнамерява да направи капитален ремонт на задлъжнелите си държавни железници, като тегли 200 милиона евро заем, за да спомогне за превръщането на остарялата жп мрежа в печеливш бизнес, заяви в интервю пред агенция Ройтерс транспортният министър на страната Александър Цветков.


Държавният железопътен оператор БДЖ не може да изплати дългосрочните заеми от 550 милиона лева заради години на лошо управление, рецесията и закриването на металургичния завод "Кремиковци", който беше един от големите клиенти на жп компанията, посочи българският министър. Най-бедната страна-членка в Европейския съюз се нуждае от ремонт на осеяните с дупки пътища от епохата но комунизма, жп линиите и автобусния транспорт, за да привлече така необходимите чуждестранни инвестиции в сектори като туризма, опитвайки се да излезе от дълбоката рецесия. Министерството на транспорта изготви пакет от реформи и план за преструктурирането на дълговете на БДЖ, които трябва да бъдат приложени до 2014 г. и може да превърнат групата, в която работят над 14 000 души, в печеливш бизнес, посочи Цветков. "Никой няма да даде пари на железници, които не са били реформирани, така че предлагаме реформи в замяна на заем", каза министърът. България води преговори със Световната банка и Европейската банка за възстановяване и развитие (ЕБВР) за отпускането на заем от 200 милиона евро. Страната изготвя и план, включващ съкращаване на работни места, по-стриктна бюджетна дисциплина и ограничаване на ненужните разходи. Капиталният ремонт на българските железници беше отлаган години наред и количеството на транспортираните от БДЖ стоки спадна с 39,5% през 2009 г., след като голяма част от металургичните, текстилните и строителните компании прекратиха дейностите си. Пътническият трафик е спаднал със 7,1% на годишна основа. Повече от половината от пътническите вагони са над 20 години, а експертите казват, че компанията има нужда от 2,6 милиарда лева за подобрения и модернизация. София възнамерява също да използва част от 11-те милиарда евро, предоставени от ЕС на балканската страна до 2013 г., за възстановяване на остарялата си железопътна и пътна инфраструктура. Най-голям приоритет има железопътният маршрут от столицата София до черноморския пристанищен град Бургас, който позволява на влаковете да пътуват при максимална скорост от 160 км/ч и ще бъде завършен до края на 2013 г. Цената на проекта възлиза на 530 милиона евро. България се надява също най-накрая да приключи изграждането на мост за 226 милиона евро до Румъния през река Дунав, дълго отлаган проект, който се превърна в символ на това колко бавно се върши работата на Балканския полуостров. Проектът за изграждането на моста е частично финансиран от програма на ЕС, която изтича тази година, а Румъния и България, най-бедните страни-членки на блока, помолиха за удължаването й. Цветков заяви, че има признаци, че Брюксел ще отложи крайния срок до 2012 г., което би позволило мостът да бъде отворен до края на следващата година. "Ако този краен срок не бъде удължен, България няма да може да изгради моста, използвайки държавни средства, което означава, че строителните дейности ще бъдат замразени", заяви българският транспортен министър.



Етикети
, ,
Добави в:
Svejo.net svejo.net
Facebook facebook.com

19min.bg си запазва правото да изтрива коментари, които не спазват добрия тон.

Толерира се използването на кирилица.

Няма коментари към тази новина !

RSS

Най-нови

реклама

към тв програма тв програма

бТВ Синема 21 април 21:00ч.

Специален отдел Q

Режисьор: Микел Норгард
В ролите: Николай Ли Карл Мьорк Фарес Фарес Assad Соня Рихтер Мерит

виц на деня


- Скъпа, ако умра, не ме жали дълго, омъжи се повторно, радвай се на живота, бъди щастлива. Само те моля да възпитаваш добре децата ни.
- Престани вече! Най-нормална супа е. Като не искаш, не яж!

към хороскоп хороскоп

козирог