Свързани новини

16.07.2021 10:18

Разкриха последните думи на загиналия подп. Валентин Терзиев

Видян 1712 пъти | Коментари 1
Гласували 0 рейтинг: 0.0000
много слаба слаба добра много добра страхотна

Между три и четири седмици ще отнеме разчитането на черната кутия на катастрофиралия МиГ-29, съобщи БНТ. Кутията все още не е изпратена в Русия, където трябва да бъдат свалени данните, казаха от Министерството на отбраната. Въпреки че докладът на Звеното за разследване на авиокатастрофи към Военна полиция обяви като най-вероятна причина за инцидента "загуба на пространствена ориентация у пилота", 100% яснота за причините за инцидента ще даде именно черната кутия, категорични са експерти, предаде Дир.бг.


Фаталният полет в нощта срещу 9 юни продължава 29 минути. Подп. Валентин Терзиев излита от авиобазата в Граф Игнатиево 11 минути след полунощ.


34 минути след полунощ МиГ-29 на Терзиев минава под ръководството на Ръководител полети "Бойно управление" 15 км. преди Добрич.


"Намалявам скоростта, 720, курс 94, 7000 метра", казва подп. Валентин Терзиев.


В 00:38 ч. пилотът получава указания да намали височината до 3000 м. и отговаря:


- Разбрано, наблюдавам целта, 3600 в момента.


Минута по-късно ръководител полети указва:


"Дистанция 18, плавно снижение до 2000".


"Снижавам", отговаря подп. Валентин Терзиев.


Самолетът снишава под 2000 м. височина. Става ясно, че мишената пада по-бързо.


Терзиев увеличава скоростта. Продължава да получава указания от ръководител полети.


Достигайки 1433 м. височина и скорост от 948 км. в час, подп. Терзиев изстрелва ракетата. Три секунди по-късно докладва:


"Ракетата сходи, излизам надясно".


Самолетът е на 1310 м. височина и се движи със скорост 948 км. в час. Секунди по-късно подп. Терзиев получава указания:


"Излизай надясно с 270 и изключи "Главен".


Седем секунди след пуска на ракетата целта е поразена, а последната реплика на подп. Терзиев е: "Главен...".


Което вероятно е начало на стандартния доклад за изключване на главния включвател на системата за управление на въоръжението. След това връзката с екипажа е изгубена, самолетът изчезва от радарите и среща водната повърхност в 40 минути и 29 секунди след полунощ.


Според експерти е допусната фатална грешка самолетът да бъде воден, така че да сниши под 2000 м. височина, което предизвиква аварийна ситуация.


"Аварийна, защото според мен прекалено е снижен. Последният му доклад е на 1310 м. При скорост 948 км. в час, това са 280 метра в секунда. Самолетът се носи при липса на всякаква ориентировка", казва ген. Съби Събев, председател на клуб "Атлантик".


Според някои експерти стрелбата по вертикално падаща цел е трябвало да бъде прекратена при достигане височина от 2000 м.


"Би трябвало този, който е ръководил непосредствено изпълнението на приближаване, захват и т.н., насочването на пилота... да се намеси и да каже: "Забранявам по-нататъшно изпълнение на задачата", каза ген. Спас Спасов, председател на фондация "Български ВВС".


Според други обаче при поставянето на конкретната задача преди полета се определя и височината, под която да не се пада.


"Възможно е и на тази височина да се проведе и тя атаката е проведена, поразяването на целта е осъществено, не е осъществено излизането от тази атака, не е осъществено добре, не е осъществено правилно и там именно, както и в доклада се казва, там се крие причината за катастрофата, отхвърляйки другите", допълва ген. Спас Спасов.


Според доклада "най-вероятно пилотът не е проконтролирал положението на самолета спрямо хоризонта преди започване на този маньовър именно поради създадената у него зрителна илюзия и той е извършил стрелбата от положение на хоризонтален полет, а в действителност е бил в сравнително плоско пикиране".


"По всяка вероятност, след като той докладва, че се оттегля, сигурно е поел курс, различен от бойния надясно. Но ако е в снижение, разстоянието е 1300 м. При 280 м. в секунда, макар и в снижение, това някъде ти гарантира, че за 10-12 секунди си се забил в морето", казва ген. Съби Събев.


Разчитането на данните от черната кутия на самолета, която все още не е изпратена на производителя - Руската самолетостроителна корпорация, ще отнеме между 3 и 4 седмици.


Според бившия пилот Величко Дерузов, вината за инцидента не е на пилота.


"Нарушение на мерките за безопасност на ръководството - от командира на базата - до всички нагоре. Командир на ВВС, ръководителят на бойните стрелби", заяви Величко Дерузов.


Какво точно е станало 100% ще се разбере от разчитането на черната кутия, която е силно увредена от удара.


Разчитането на данните от черната кутия на самолета, която все още не е изпратена на производителя - Руската самолетостроителна корпорация, ще отнеме между 3 и 4 седмици.


Българският инцидент не е първият поради "загуба на пространствена ориентация". През 2019 г. японски Ф-35 се разби именно по същата причина. Разчитането на черната кутия тогава отнема 4 месеца.


 



Добави в:
Svejo.net svejo.net
Facebook facebook.com

19min.bg си запазва правото да изтрива коментари, които не спазват добрия тон.

Толерира се използването на кирилица.

  • 001 Anonimen 16.07.2021 11:32

    Цялата комуникация се записва и в щаба. Защо чакат черната кутия, за да публикуват това? Целия полет и разговорите се записват и в кулата...

RSS

Най-нови

реклама

към тв програма тв програма

бТВ Синема 28 април 21:00ч.

Специален отдел Q: Ловци на фазани

Режисьор: Микел Норгард
В ролите: Николай Лий Коос, Фарес Фарес, Пилу Асбек, Давид Денсик, Даника Чу

виц на деня

Кирил Петков спасил Бойко Борисов. За благодарност Бойко извадил спестовна книжка и му я дал.


 

- Но аз не мога да тегля от нея!


 

- Нищо, ще внасяш!

към хороскоп хороскоп

близнаци

Днес ще имате доста неща за уреждане

Днес ще имате доста неща за уреждане. Преди обяд