Свързани новини

07.08.2020 10:08

Борисов 3 скоростно прави канал на Порт Доган

Видян 2723 пъти | Коментари 1
Гласували 1 рейтинг: 5.0000
много слаба слаба добра много добра страхотна

Политическите трусове в държавата не пречат на скоростното реализиране на проекта за удълбочаване на Варненското и Белославското езера, който стартира през пролетта, пише Сега. Прокопаването ще позволи навлизането в двата басейна на по-големи кораби. В края на трасето е пристанище Варна - запад, но в средата му е и порта на Ахмед Доган в село Езерово, което обяснява бързината на реализацията.


Вчера правителството прие ново решение, с което разреши изпълнението на хидротехнически работи по двата морски транспортни коридора в района (т.нар Канал 1 и Канал 2). Дейностите ще се извършат в рамките на 630 дни. Подобни решения правителството взе и по-рано тази година - на 29 април и 17 юни.


Няма яснота защо са нужни няколко правителствени акта, най-вероятно те касаят различен тип дейности (прокопаване, изнасяне на наносите и т.н.), както и различни плавателни съдове. В момента трескаво на терен работи дълбачката Glanford, предстои включването на други два съда, които още не са в България - Milford и Seaford. Наскоро специализираният морски сайт maritime.bg публикува информация, че и трите кораба са управлявани от офшорни компании с адреси за кореспонденция в Калининград. На същия адрес е регистрирана и фирмата "Гидрострой", собственик на два от съдовете.


Два са интересните момента около проекта. Първият е именно изключително бързото му осъществяване. Идеята за него е много стара, по различни причини не се осъществяваше. Но след като през есента на 2018 г. Доган се появи като собственик на пристанище в района, нещата се забързаха.


Вероятно на "спешността" се дължи и обстоятелството, че удълбочаването се случва без ОВОС. Вторият любопитен факт е, че целият този важен проект се случва без нужната публичност. Той е на обща стойност 350 млн. лв., като досега кабинетът възлага дейностите директно на държавното дружество "Транспортно строителство и възстановяване”. То има договор от 2019 г. с държавното предприятие „Пристанищна инфраструктура”. Най-вероятно "Транспортно строителство и възстановяване” наема дълбачките, но не се е чуло за търг и при избора им.


 


ФЕКАЛИИ


Междувременно се заговори, че руската дълбачка може да прокопае и траншеята за новия отпаден тръбопровод от варненските квартали "Аспарухово" и "Галата", след като старият аварира и година вече се изливат фекалии във Варненско езеро. Преди няколко дни пред maritime.bg зам.-кметът на града Христо Иванов не изключи такава възможност. Иначе тръбата се ремонтира от варненската компания "Хидрострой". Любопитно е, че 641 000 лв.  по договора за тръбата (общият проект е за 1.3 млн. лв.) са предвидени за прокопаване на траншеята. Това пък предизвика местни опозиционни политици да попитат какво би станало с тези пари.


Източник: СЕГА



Добави в:
Svejo.net svejo.net
Facebook facebook.com

19min.bg си запазва правото да изтрива коментари, които не спазват добрия тон.

Толерира се използването на кирилица.

  • 001 Anonimen 07.08.2020 12:29

    Нали е зависим от Доган, обслужва го със стотици милиони народна пара, а поданиците му тънат в мизерия и болести. Съд и затвор

RSS

Най-нови

реклама

към тв програма тв програма

бТВ Синема 28 април 21:00ч.

Специален отдел Q: Ловци на фазани

Режисьор: Микел Норгард
В ролите: Николай Лий Коос, Фарес Фарес, Пилу Асбек, Давид Денсик, Даника Чу

виц на деня

Блондинка опитва да постъпи на работа в полицията.

Възрастният шеф в полицията я поглежда и пита:

- Ще ви задам няколко въпроса. Колко е две по две?

- Ъъъъ, четири.

- Добре. Корен квадратен от 100?

- Ами, десет!

- Отлично. Кой е убил Ботев?

Блондинката замълчава.

- Не знам, - накрая казала тя.

- Добре, помислете и елате утре

Блондинката се обажда на приятелка. Тя я пита:

- Взеха ли те на работа?

- Не само, че ме взеха, но вече ми поръчаха и разследване на убийство!

към хороскоп хороскоп

скорпион