Свързани новини

10.10.2019 17:40

БГ превозвачи се пререгистрират в чужбина заради пакета Макрон

Видян 3568 пъти | Коментари 0
Гласували 1 рейтинг: 5.0000
много слаба слаба добра много добра страхотна

Големите транспортни компании, които имат ресурс, планират да се  пререгистрират в други държави членки на ЕС, заяви Цветан Елисеев от KPMG-България при представянето на резултатите от направеното проучване на тема Българският тежкотоварен сектор. По думите му обаче над 75% от въпросните фирми у нас оперират с около 5 камиона и може да нямат подобна възможност. Проучването обхваща основните промени и ефекти, включени в пакета Мобилност 1. Основната промяна за товарния сектор е така наречената промяна със задължителното връщане на всеки четири седмици в България.
„Ако пакетът Мобилност бъде приет в настоящия си вид, то през 2023 г. това ще доведе до намаляване на сектора с около милиард и половина евро”, посочи експертът.
„Около 53% от всички задължителни курсове до България и обратно се очаква да бъдат празни. Компаниите се очаква да имат увеличение в оперативните разходи като ползване на почивката извън кабината или на паркинги”, посочи Елисеев.
„Празните курсове, свързани със задължителното връщане на камионите до държавата на всеки четири седмици през 2023 г., може да доведе до въглеродни емисии в размер на 88.500 тона”, каза още той.
„България е зависима изключително от кръстосаните и каботажни операции. Ние се нареждаме на трето място, а единствено Литва и Люксембург са по-зависими от кръстосаните и каботажни операции”, обобщи Елисеев.
В България са регистрирани около 12 700 компании, които предоставят международен сухопътен товарен транспорт. 90% от тежкотоварния парк в страната е на възраст под 6 години.
На база на анализите приблизителният брой на служителите, взети в сектора, е 42 500 души. Средното им възнаграждение е около 1 750 евро. Към 2018 г. има 25 800 камиона, които оперират в Европа и които представят международен товарен сухопътен транспорт.
В периода 2016-2018 г. направените инвестици за страната от международен товарен сухопътен транспорт са около 1 млрд. и половина евро. Само този сектор през 2018 г. допринася с 6% от БВП на България.
 „Тези промени биха промениили оперативния модел на компаниите и не малка част от тях ще понесат изключително неефективни финансови ефекти”, посочи експертът.
Припомняме, че на 4 април 2019 г. в ЕП бяха одобрени и трите промени в пакета Мобилност, на които се противопоставят българските евродепутати и превозвачи.


Добави в:
Svejo.net svejo.net
Facebook facebook.com

19min.bg си запазва правото да изтрива коментари, които не спазват добрия тон.

Толерира се използването на кирилица.

Няма коментари към тази новина !

реклама

към тв програма тв програма

бТВ Синема 15 декември 21:00ч.

Подводница U-571

Режисьор: Джонатан Мостоу
В ролите: Джейк Уебер, Харви Кайтел, Джон Бон Джоуви, Дейвид Айър

виц на деня

Тя го вижда да си стяга куфарите и пита:

- Какво значи това?

Той:

- В Южните морета има един остров, където мъжът като прави секс с жена, му дават 25 евро.

Тя:

- Ха, тогава и аз ще дойда, да те видя как ще изкараш с 25 евро на месец!

 

 

към хороскоп хороскоп

лъв

Днес проявеното от вас лекомислие

Днес проявеното от вас лекомислие може да ви коства