Свързани новини

14.06.2019 15:43

Фолксваген отива в Измир?

Видян 3166 пъти | Коментари 2
Гласували 1 рейтинг: 5.0000
много слаба слаба добра много добра страхотна



Фолксваген ще строи нов завод и търси най-подходящото място за огромната инвестиция. В битката за нея останаха само две страни: България и Турция. А турците изглежда са сигурни в успеха си.

"Инвестиционните намерения на германските компании вече не се влияят така силно от политиката", уверява шефът на Отдела за чуждестранни инвестиции към турската президентска служба Арда Ермут. Пред германския "Франкфуртер Алгемайне Цайтунг" (ФАЦ) той споделя още, че благодарение на настъпилото разведряване в отношенията между Германия и Турция нарастват шансовете Фолксваген да избере именно Турция за новия си завод, съобщава Дойче веле.

Ермут е главен съветник на турския президент Реджеп Таийп Ердоган за преките чуждестранни инвестиции и основен преговарящ с Фолксваген. Германският автомобилен концерн търси площадка за новия си завод, в който да произвежда моделите Karoq на Шкода и Ateca на Сеат.

Разширяването на производствените мощности на германския концерн е особено наложително. Пред Ханделсблат шефът на Шкода, която е дъщерна фирма на Фолксваген, уверява, че могат да продават 100 хиляди автомобила повече, ако имаха съответния производствен капацитет. "Имаме потенциал да увеличи продажбите си до 2 милиона автомобила през следващите 10 години", казва пред германското издание Бернхард Майер. Миналата година са били произведени 1,2 милиона шкоди.
Турците искат това производство

От турска страна засега не съобщават никакви подробности относно хода на преговорите - за да не повлияе това на водените разговори. Анкара обаче определено се надява в бъдеще да бъде не само пазар, но и производител на въпросните марки автомобили.

През 2018 година Фолксваген е бил най-продаваният автомобил в Турция (67 хил. бройки), към които трябва да добавим и 21 хиляди продадени шкоди. Сред първите 6 най-успешни в Турция марки - това са още Рено, Фиат, Форд, Тойота и Хюндай - Фолксваген е единственият, който няма своя производствена мощност в страната.

Политическото напрежение между Берлин и Анкара се отрази и на двустранните икономически отношения: през 2018 година германските преки инвестиции в Турция са спаднали до 350 милиона евро. На този фон инвестиция на Фолксваген, възлизаща на 1,3 милиарда евро, би била добре дошла за Турция.

Според ФАЦ, новият завод на Фолксваген може да бъде построен на 40 хектара площ край Измир. До 2001 година от конвейерите там са слизали опели, преди Дженерал мотърс да закрие това производство. Германското издание е научило, че се преговаря с турската страна за изграждането на железопътна линия от площадката до второто най-голямо турско пристанище - това в Измир. Освен това турската страна е предложила да се включи в инвестицията със 100 милиона евро.

До 2001 година в Измир са произвеждани автомобили от марката Опел

Ермут е отказал да потвърди това, но е нарекъл подобни държавни субсидии "черешката върху тортата". Без да споменава поименно България, говорейки за "конкурентите от Източна Европа", той е припомнил следния факт: на турска територия работят девет големи автомобилни производители и 400 доставчици на части. Досега България е успяла да привлече само един китайски концерн.



"Имаме потенциал за поне още два завода"

Сред предимствата на Турция е и това, че в страната няма недостиг на квалифицирана работна ръка - за разлика от много страни от ЕС. Всяка година в Турция се дипломират по 51 хиляди инженери за автомобилната промишленост. Да не говорим за това, че със своите 80 милиона души население страната представлява несравнимо по-голям пазар.

Що се отнася до разходите за работни заплати, те биха били сходни с тези в Източна Европа, посочва пред ФАЦ икономическият съветник на турския президент. А по отношение на производителността, продължителността на работното време и отсъствията поради болест предимствата били категорично на страната на Турция. "Имаме място за още най-малко двама или трима международни автомобилни производители", уверява Арда Ермут.


Източник: Дойче веле



Добави в:
Svejo.net svejo.net
Facebook facebook.com

19min.bg си запазва правото да изтрива коментари, които не спазват добрия тон.

Толерира се използването на кирилица.

  • 002 ББ 30.06.2019 14:08

    Сами сме си виновни - на всеки 100 м. нов завод! Стана голям калабалък от толкова много инвеститори!

  • 001 Anonimen 30.06.2019 14:08

    Меркел Го шунтира! Но само с пунта мара и шменти капели инвеститори не се блазнят! Страх ги е от огромната корупция и клекнала съдебна система! При тези калинки едва щи си излъже някой!

RSS

Най-нови

реклама

към тв програма тв програма

бТВ Синема 28 април 21:00ч.

Специален отдел Q: Ловци на фазани

Режисьор: Микел Норгард
В ролите: Николай Лий Коос, Фарес Фарес, Пилу Асбек, Давид Денсик, Даника Чу

виц на деня

Детето на японка и българин е странна комбинация: Много му се работи, ама го мързи да стане.

към хороскоп хороскоп

овен

Преди обяд е най-добре да не се мяркате пред много хора

Сякаш служебните дела са поели властта над живота ви днес. Разбира се, важно е да свършите всичко и то по най-добрия възможен начин, както само вие можете, но не забравяйте и другите области на живота. А те могат да са много, много вълнуващи. Не се страхувайте да се срещнете с вътрешната си същност, това може само да ви направи по-силни и по-цялостни. Преди обяд е най-добре да не се мяркате пред много хора,