Свързани новини

12.10.2018 09:34

Шефове на пътни фирми свързани с обучението на одиторите, които ги проверяват

Видян 2062 пъти | Коментари 3
Гласували 0 рейтинг: 0.0000
много слаба слаба добра много добра страхотна

    Шефове на големи фирми, свързани със строителството на пътища, са индиректно обвързани с подготовката и обучението на независими одитори, от които на практика зависи предаването на новопостроения пътен обект на държавата. Становището на пътните одитори е свързано с безопасността на пътя, а зад обучението им и членуването им в браншови организации индиректно стоят собствениците на две от най-големите фирми в страната, които са ангажирани със строителството на пътища.

Това показва разследване на Нова тв, излъчено в понеделник. От изнесените в него факти и от допълнителна проверка на OFFNews става ясно, че шефовете на "Трейс" и "Юпитер 05" имат пряка връзка с процеса на подготовка на одитори. Нещо повече - поръчките, които държавата прави, за да наеме независими одитори, минават през браншова организация, която е пряко свързана с единия от двамата.

Става въпрос за Николай Иванов - управител на една от най-големите фирми за мантинели у нас "Юпитер 05" ООД Николай Иванов и в същото време председател на Управителния съвет на Българска браншова орагнизация пътна безопасност. В нея са регистрирани като членове голяма част от пътните одитори в България, които е вероятно да са попадали на строителен обект с мантинели, произведени от "Юпитер".

От публикуваната на страницата на организацията информация се вижда, че член на УС е доц. д-р Румен Миланов, който е със статут на почетен член на сдружението. Именно Миланов, който е завършил висшето си образование в Академията на МВР в СССР, а през годините е оглавявал служби като Наиционална полиция, Наионална жандармерия, Националната служба за борба с тероризма, Националната служба за охрана и изключително непродуктивния орган за борба с корупцията БОРКОР, в момента е преподавател в УАСГ и е пряко отговорен за обучението на одитори.

Това се случва единствено в УАСГ. Любопитното в случая е, че ръководител на катедра "Пътища" в университета е друг крупен строителен предприемач - Николай Михайлов, председател на Надзорния съвет на "Трейс Груп Холд". Това е фирмата строител на пътя край Своге, където при катастрофа загинаха 20 души.

Като началник на катедрата в университета, той се явява пряк началник на Румен Миланов. В същото време двете фирми - "Юпитер 05" и "Трейс" са в търговски отношения, тъй като втората поръчва мантинели от първата за пътищата, които строи.

"Проф. Михайлов няма нищо общо с одиторите. Това, че е от катедрата, какво ги прави зависими? Значи сигурно зависим е и американският президент, и някои други, сигурно и вие сте зависими някъде в телевизията, сигурно и аз съм зависим", коментира пред Нова тв Миланов. Той е категоричен, че опасността от наказателно преследване е тази, която спира подобно влияние на строителните фирми над одиторите.

От "Трейс" от своя страна също отричат зависимост на обучаваните в катедрата на Михайлов одитори с това, че специалността му няма нищо общо с пътния одит.

Шефът на "Юпитер 05" Николай Иванов също смята, че в случая не става въпрос за конфликт на интереси, въпреки че одитори твърдят, че след приключване на курса им по обучение, те са поканени да станат членове на браншовата организация.

    "Всички одитори са напълно независими и не мисля, че някой от тях е обвързан с фирмата. Те членуват при нас и участието им е доброволно", твърди Иванов.

От Института за пътна безопасност коментираха пред OFFNews, че на практика голяма част от одиторите в България са членове на Българска браншова организация Пътна безопасност. Справка на института, поискана от АПИ, показва че само малка част от тези хора са наемани за извършване на пътни одити.

В същото време нормативната уредба не изисква регионалните пътища да бъдат инспектирани. Според наредба, приета през 2011 година, приоритет в одитирането имат международните пътища. Така на практика става ясно, че пътищата в страната не са минавали пътен одит.

Именно Институтът за пътна безопасност изнесе данни за нередности на пътя край Своге. Само ден преди жестоката катастрофа там, от организацията изнасят доклад, от който става ясно, че има поредица от пропуски в хода на проектирането, изграждането, ремонта и въвеждането на пътя в експлоатация. Една от сериозните нередности при пътя са именно мантинелите, показва анализът на института. В него се отбелязват пропуски и при поставянето на пътните знаци, а също и на разположението на тротоара за пешеходци.

Източник: Оффнюз


 



Добави в:
Svejo.net svejo.net
Facebook facebook.com

19min.bg си запазва правото да изтрива коментари, които не спазват добрия тон.

Толерира се използването на кирилица.

  • 003 Офф 30.06.2019 14:08

    Намерихте с какво да ни занимавате, то какви чудеса и конфликти на интереси има из държавата, вие за това сте се хванали. Нито е незаконно, нито т.н. разследване доказва кой знае какво.

  • 002 Anonimen 30.06.2019 14:08

    Нормално е представители на добрите фирми в бранша да стават преподаватели в елитни университети, защото те най-добре познават и теорията, и практиката. А в малка държава като нашата не са много големите и доказали се фирми.

  • 001 Anonimen3 30.06.2019 14:08

    Много ясно ,че обучаващите трябва да са запознати хора,професионалисти!

RSS

Най-нови

реклама

към тв програма тв програма

бТВ Синема 28 април 21:00ч.

Специален отдел Q: Ловци на фазани

Режисьор: Микел Норгард
В ролите: Николай Лий Коос, Фарес Фарес, Пилу Асбек, Давид Денсик, Даника Чу

виц на деня

Разговор между богаташ и новата му руса любовница:
- Миличка, трябва да ти призная нещо. Женен съм.
- Ох, така ме изплаши! Помислих, че яхтата не е твоя…

към хороскоп хороскоп

овен

Сякаш служебните дела са поели властта над живота ви днес. Разбира се, важно е да свършите всичко и то по най-добрия възможен начин, както само вие можете, но не забравяйте и другите области на живота. А те могат да са много, много вълнуващи. Не се страхувайте да се срещнете с вътрешната си същност, това може само да ви направи по-силни и по-цялостни.