Свързани новини

17.08.2018 17:00

Компанията оператор на моста в Генуа знаела за проблемите му

Видян 648 пъти | Коментари 1
Гласували 0 рейтинг: 0.0000
много слаба слаба добра много добра страхотна


Инженерно проучване, поръчано от италианския магистрален оператор „Аутостраде пер л’Италия” миналата година, предупредило за състоянието на обвитите в бетон носещи кабели, т. нар. ванти, на рухналия по-рано тази седмица мост Моранди в Генуа, предаде „Ройтерс”, като се позова на информации на италианските вестници „Стампа” и „Република”.

Холдингът „Аутостраде пер л’Италия”, контролиран от инфраструктурната група Атлантия, е оператор на участъка от магистрала А10, свързваща френската граница с Генуа. Мостът „Моранди”, който рухна, беше част от тази магистрала.

Проблеми със съоръжението са възникнали малко след неговото изграждане през 1967 г. Някои от носещите кабели са били укрепени през 90-те години на миналия век, казаха експерти.

Последното проучване е било направено през ноември миналата година. В него се констатира, че вантите на участъка от моста, който по-късно рухна, са реагирали на вибрация по начин, който не отговарял на очакванията, и че това налагало още инспекции. Според изследването тази аномалия на реакцията на кабелите на вибрация може да е била свързана с корозия на метала на някои кабели.

Една от особеностите на моста е, че неговите кабели са "опаковани" с бетон, което прави много трудно оценяването на тяхното действително състояние.

Цитираните италиански ежедневници посочват, че компанията „Аутостраде пер л’Италия” е обявила през май търг на стойност 20 милиона евро за укрепване кабелите на моста, които не са били подсилвани от близо 20 години.

Засега компанията „Атлантия” не е коментирала информациите на двете издания, които се позовават на изследване на инженери от миланския Политехнически университет.

„Аутостраде пер л’Италия” твърди, че е проверявала състоянието на моста на всеки три месеца, както трябва по закон, и е извършвала допълнителни проверки, като е наемала външни експерти.

В. "Стампа" пише още, че вече се работи по проект, който да замести рухналия мост. Той би могъл да бъде завършен догодина и да струва 100 милиона евро. Ще има две платна във всяка посока, които ще са по-широки от досегашните две платна на моста „Моранди”, плюс аварийно платно.

Източник: бТВ

 


Добави в:
Svejo.net svejo.net
Facebook facebook.com

19min.bg си запазва правото да изтрива коментари, които не спазват добрия тон.

Толерира се използването на кирилица.

  • 001 Anonimen 19.08.2018 19:28

    https://ic.pics.livejournal.com/matveychev_oleg/27303223/10522531/10522531_900.jpg Вот так выглядел виадук в Генуе до обрушени https://matveychev-oleg.livejournal.com/7439405.html

RSS

Най-нови

 Кой е новият №1 в Лукойл-България - Булат Субаев?

Кой е новият №1 в Лукойл-България - Булат Субаев?

Булат Рифович Субаев е роден на 10 юни 1975 ...

реклама

към тв програма тв програма

бТВ Екшън 21 април 22:00ч.

Хелбой ІІ: Златната армия

Режисьор: Гийермо дел Торо
В ролите: Рон Пърлман, Селма Блеър, Дъг Джоунс

виц на деня

Бате Гошо:

- Еее, май не съм чак толкова болен! - помисли си дядо Гошо, като видя колко хапчета пие внукът му, преди да отиде на фитнес.

към хороскоп хороскоп

рак